وبلاگ
چگونه بهترین زمان خرید ارز دیجیتال را تشخیص دهیم؟

چگونه بهترین زمان خرید ارز دیجیتال را تشخیص دهیم؟

بی‌ثباتی و پرنوسان بودن بازار ارزهای دیجیتال، تشخیص الگوهای قابل اطمینان و زمان مناسب قرار گرفتن در موقعیت‌‌های خرید و فروش را برای سرمایه‌گذاران این بازار دشوار می‌کند. برخلاف دارایی‌های دیگر، ارز دیجیتال موانع کمتری برای ورود به بازار دارد و تنوع قیمتی زیادی در میان توکن‌های آن دیده می‌شود.

افزایش ارزش دارایی‌‌های دیجیتال، بسیاری از سرمایه‌گذاران را تشویق به سرمایه‌گذاری در این بازار و کسب درآمد فرعی کرده است. بازار ارزهای دیجیتال با فراز و نشیب های زیادی همراه است و افرادی که قصد شروع سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال را دارند، معمولا با این سوال مواجه می‌شوند که «بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال چه وقتی است؟»

بهترین زمان از روز برای خرید ارز دیجیتال

شما می‌توانید با استفاده از روش‌های آنالیز داده، روندهای (Trends) روزانه قیمت بازار کریپتو را زیر نظر بگیرید. معمولاً قیمت اکثر ارزهای دیجیتال، هم‌زمان با هم افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. توجه به ارز‎های دیجیتال دارای حجم بازار (Market Cap) بیشتر، از جمله بیت کوین، اتریوم و سولانا، می‌تواند به تازه‌واردان این حوزه در تشخیص بهترین ساعت خرید و فروش ارز دیجیتال کمک کند.

متخصصان اعتقاد دارند که بهترین ساعت از روز برای خرید ارز دیجیتال، ساعات ابتدایی صبح و قبل از باز شدن بازار سهام نیویورک است؛ علت این موضوع این است که معمولاً قیمت‌ها در طول روز افزایش پیدا خواهند کرد. علاوه بر این باید اخبار روزانه ارزهای مختلف را دنبال کنید؛ چرا که روند قیمت هر ارز با ارز دیگر متفاوت است و هر لحظه ممکن است عوامل سیاسی، اجتماعی یا اقتصادی هم بر قیمت ارز دیجیتال مورد نظر شما تاثیر بگذارد.


بهترین زمان در هفته برای خرید ارز دیجیتال

قیمت ارزهای دیجیتال معمولا زمانی پایین‌ است که بازار خلوت‌تر باشد. شما هر زمان که بخواهید می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را بخرید؛ اما بهتر است بدانید که بازار ارز دیجیتال در ساعات کاری شلوغ‌تر و در زمان‌هایی مانند صبح‌ها، شب‌ها و تعطیلات آخر هفته خلوت‌تر است.

به طور کلی قیمت ارزهای دیجیتال در روز دوشنبه (ابتدای هفته میلادی) در پایین‌ترین سطح قرار دارد و در طول هفته به مرور افزایش پیدا می‌کند. سپس با رسیدن به تعطیلات آخر هفته و تا شروع اولین روز هفته بعد، قیمت‌ها به تدریج کاهش پیدا می‌کنند؛ به همین دلیل معمولاً صبح دوشنبه بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال در هفته است.

بهترین زمان در ماه برای خرید ارز دیجیتال

در حال حاضر بهترین زمان در ماه برای خرید ارز دیجیتال، روزهای پایانی ماه است. معمولاً قیمت ارزهای دیجیتال در اولین هفته از ماه افزایش پیدا می‌کند و روند قیمت آنها در روزهای پایانی ماه کاهش می‌یابد. این مورد برای ارزهای دیجیتال قدیمی و قدرتمندی که سلامت و ثبات شبکه بالاتری دارند، بیشتر صادق است.
با این حال بهتر است که تاریخچه روند قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خود را بررسی کرده و الگوهای تکرار شونده آن را هم در نظر داشته باشید؛ چرا که روند قیمت یک ارز دیجیتال می‌تواند ماه به ماه تغییر کرده و در بازارهای خرسی و گاوی متفاوت باشد.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال در بازار گاوی و خرسی

اگر در بازاری گاوی (Bull Market) قرار دارید و روند قیمت ارز دیجیتال مورد نظر شما صعودی است بهتر است در ابتدای بازار صعودی اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید. زمانی که مدت زیادی است روند بازار صعودی است، برای خرید ارز دیجیتال مناسب نیست؛ چرا که ریسک «خرید در سقف قیمت» و معکوس شدن روند بازار و پایین آمدن قیمت‌ها بسیار بالا است.

اما اگر در بازاری خرسی (Bear Market) و روند نزولی قرار دارید، بهتر است که صبر کنید تا به انتهای بازار خرسی و کف قیمت نزدیک‌تر شوید. برخی افراد حتی تا زمان صعودی شدن روند بازار هم صبر می‌کنند و بعد از مشاهده دو کندل صعودی وارد پوزیشن خرید ارز دیجیتال می‌شوند.

بهترین زمان برای خرید مجدد یک ارز دیجیتال

شاید شما ارز دیجیتالی را قبلا خریده‌اید و اکنون آن را در سبد سرمایه‌گذاری بلند مدت خود دارید. در این صورت بهتر است هر زمانی که قیمت آن ارز از قیمت خرید شما پایین‌تر آمد، مقداری از آن رمز ارز را مجدداً خریداری کنید تا میانگین خرید شما برای آن ارز دیجیتال کمتر شود.
به این صورت شما با خرید پله‌ای این ارز دیجیتال، شانس خود را برای کسب سود بیشتر کرده و در زمانی کمتر به سود بیشتر خواهید رسید.

به این روش، DCA یا میانگین هزینه دلاری (Dollar Cost Average) هم گفته می‌شود که در آن شما مقدار کل سرمایه خود را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کرده و خرید ارز دیجیتال مورد نظرتان را به تدریج و مرحله‌ به‌ مرحله انجام می‌دهید.

چگونه بهترین زمان خرید ارز دیجیتال را تشخیص دهیم؟

در اینجا چند نکته مهم برای تشخیص بهترین زمان ورود به بازار ارز دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم.

  • ارزهای دیجیتال در روزها و ساعات کاری هفته فعال‌تر هستند و قیمت آنها از پایین‌ترین سطح در صبح دوشنبه شروع شده و تا پایان هفته به تدریج افزایش پیدا می‌کند.
  • به ساعت کاری بازار سهام دقت کنید، چرا که فعالیت‌های این بازار بر قیمت معاملات ارزهای دیجیتال تاثیر زیادی دارد.
  • می‌توانید با پیش‌بینی جریان نقدینگی و زیر نظر گرفتن روندهای بازار ارز دیجیتال، از میزان ریسک سرمایه فعلی یا آینده خود مطلع شوید.

بیتمکس؛ مرجعی برای جدیدترین اخبار بازار رمز ارز

بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال زمانی است که شما برای شروع سرمایه‌گذاری خود آماده باشید. زمانی که تصمیم به قرار گرفتن در موقعیت خرید ارز دیجیتال گرفتید، می‌توانید از راهنمایی‌های بلاگ بیتمکس برای پیدا کردن بهترین زمان خرید ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید.
صرافی ارز دیجیتال بیتمکس در صفحه تحلیل خود با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای تحلیل بازار کریپتو کارنسی روند قیمت برترین رمز ارزها را بررسی کنید. با استفاده از آموزش‌ها، امکانات و خدمات موجود در صرافی بیتمکس، سرمایه‌گذاری آسان و پرسودتری را تجربه خواهید کرد.

The post چگونه بهترین زمان خرید ارز دیجیتال را تشخیص دهیم؟ appeared first on رده Rade.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *