وبلاگ
۷ نکته مهم سرمایه‌گذاری در املاک از زبان رابرت کیوساکی

۷ نکته مهم سرمایه‌گذاری در املاک از زبان رابرت کیوساکی

سرمایه گذاری در ملک

سرمایه‌گذاری در املاک یکی از راه‌های محبوب و پرطرفدار برای کسب درآمد و افزایش دارایی است. در این زمینه، نام رابرت کیوساکی، نویسنده و سخنران معروف، به عنوان یکی از برترین‌های حوزه مالی و سرمایه‌گذاری بر سر زبان‌هاست. او با تألیف کتاب‌هایی مانند پدر پولدار، پدر بی‌پول و کشف رازهای موفقیت مالی، نظریه‌ها و اصول خود را درباره سرمایه‌گذاری در املاک به اشتراک گذاشته است. در این مطلب از رده، قصد داریم به بررسی دیدگاه‌ها و نظرات رابرت کیوساکی درباره سرمایه‌گذاری در املاک بپردازیم. با مطالعه این مقاله، شما با دیدگاه‌های رابرت کیوساکی درباره سرمایه‌گذاری در املاک آشنا خواهید شد و می‌توانید از اصول و راهنمایی‌های او برای بهبود عملکرد و موفقیت در این حوزه استفاده کنید.

توصیه 1: برای ایجاد ارزش سرمایه‌گذاری کنید

این یعنی به دنبال املاکی با گردش نقدی و پتانسیل افزایش ارزش سرمایه باشید. اما منظور از گردش نقدی و افزایش ارزش سرمایه چیست؟

گردش نقدی یعنی ملکی را می‌خرید تا از مزایای درآمد غیرفعال آن استفاده کنید و افزایش ارزش سرمایه یعنی فروختن ملک با قیمتی بالاتر از قیمتی که آن را خریده‌اید. برخی از سرمایه‌گذاران ملک را فقط به این علت می‌خرند که آن را با قیمت بالاتری بفروشند. هم گردش نقدی و هم افزایش ارزش سرمایه راه‌های خوبی برای سود بردن از سرمایه‌گذاری روی ملک هستند و هر دو در سبد سرمایه‌گذاران املاک جای دارند. اما برای سرمایه‌گذاری که می‌خواهد آزادی مالی با استفاده از درآمد غیرفعال را تجربه کند، گردش نقدی دقیقا روش پدر پولدار است.

توصیه 2: منطقه نزدیک به محل سکونت خود را جستجو کنید

اگر تازه‌کار هستید، مهم است که روی منطقه نزدیک به محل سکونت خود تمرکز کنید. جایی که می‌توانید به خوبی بشناسید. به طور منظم در آن منطقه رانندگی کنید، قدم بزنید یا دوچرخه سواری کنید. منطقه در حال رشد است یا در حال پس‌رفت؟ بیشتر خانه‌های آن‌جا برای فروش هستند یا اجاره؟ دو یا سه بنگاه معاملاتی را در آن منطقه پیدا کنید. هر بنگاهی که بیشترین آگهی فروش را داشت انتخاب کنید. با این بنگاه‌ها تماس بگیرید و در مورد منطقه از آن‌ها پرس‌وجو کنید. اخیرا چه موردی و به چه قیمتی فروخته‌اند؟ چه املاکی برای اجاره دارند و چه کسانی آن‌جا مستاجر هستند؟ معمولا چه مدت طول می‌کشد تا املاک فروخته شوند؟

اما چرا باید این کار را انجام دهید؟ چون هنگامی که ملکی برای فروش به بازار عرضه می‌شود، به سرعت می‌فهمید که معامله خوبی است یا نه، و می‌توانید به سرعت حرکت کنید. در حقیقت، اگر تصمیم بگیرید منطقه را به خوبی بشناسید، ممکن است پیش از آن که ملکی به فروش گذاشته شود و قیمت آن در رقابت بالا رود، شما از وجود آن آگاه شوید.

کیوساکی در این رابطه می‌گوید: «نخستین سرمایه‌گذاری همسرم کیم روی املاک، در منطقه‌ای نزدیک خانه ما بود که در آن‌جا می‌دویدیم. او حداقل هفته‌ای سه بار در آن‌جا پیاده‌روی می‌کرد، می‌دوید یا رانندگی می‌کرد تا هرگونه تغییری را متوجه شود».

کیوساکی برای یافتن املاک از قاعده ۱-۳-۱۰-۱۰۰ استفاده می‌کند:

  • صد ملک را بررسی می‌کند.
  • روی ده ملک پیشنهاد می‌دهد.
  • روی سه ملکی که با قیمت پیشنهادی او موافقند تمرکز می‌کند.
  • در نهایت یک ملک را می‌خرد.

بی‌جهت نیست که تئودور روزولت در این باره می‌گوید: «هرکس روی ملکی سرمایه‌گذاری کند که به خوبی انتخاب شده و در بخش رو به رشدی از یک منطقه پررونق قرار دارد، مطمئن‌ترین روش مستقل شدن را انتخاب کرده است، چون ملک اساس ثروت است».

توصیه ۳: از کم آغاز کنید

هنگامی که تصمیم به انجام این کار گرفتید از کم آغاز کنید. برای نخستین معامله خود زمان زیاد و پول کم بگذارید. بیشتر مردم درست برعکس عمل می‌کنند. آن‌ها زمان خیلی کم و پول زیادی می‌گذارند، بعد هم شگفت‌زده می‌شوند که چرا ضرر کرده‌اند! باید ریسک را کم کنید چون در حال یادگیری هستید. چرا وقتی که می‌دانید مطالب زیادی برای یادگیری دارید باید ریسک بزرگ کنید؟

نکته: تفاوت مردم پولدار و مردم بی‌پول در روش گردش پول آن‌هاست.

توصیه ۴: انتظار اشتباه را داشته باشید

بدیهی است که شما اشتباه می‌کنید. همه اشتباه می‌کنند! فقط به یاد داشته باشید که اشتباهات مانع نیستند؛ آن‌ها واقعا گام‌هایی رو به جلو در فرآیند یادگیری هستند. با هر اشتباه باهوش‌تر می‌شوید و سرمایه‌گذاری بعدی شما آسان‌تر می‌شود. در ضمن، این را به یاد داشته باشید که گردش نقدی می‌تواند اشتباهات طول مسیر را جبران کند.

توصیه ۵: به دنبال خانه‌های مشکل‌دار باشید

یکی از بهترین مواردی که می‌توانید به دنبالش باشید ملکی است که شخص دیگری به خاطر مشکل ملک از آن‌جا رفته است. ببینید چطور می‌توانید آن مسئله را حل کرده و بلافاصله ارزش آن ملک را بالا ببرید.

رابرت کیوساکی در این باره می‌گوید: «یکی از نمونه‌های محبوب من هنگامی است که من و همسرم کیم سراغ آپارتمانی در فینکس آریزونا رفتیم که نرخ خالی بودن آن رقم بالایی (۳۷ درصد) بود و هیچکس حاضر به خریداری آن‌جا نبود. اما ما این پرسش را از خود پرسیدیم: چگونه می‌توانیم این مسئله را حل کنیم؟

مشخص شد که این ملک قبلا به صورت هتل بوده: مردم می‌توانستند از هر کجا که هستند این آپارتمان کاملا مبله را از یک هفته تا یک سال اجاره کنند. مسئله نه چندان کوچک این بود که هیچکس نمی‌خواست در گرمای شدید تابستان در فینکس باشد، در نتیجه بیشتر واحدها در آن ماه‌ها خالی می‌ماندند. برای حل مسئله، تحقیق کردیم و ملک را از هتل اجاره‌ای کوتاه‌مدت به آپارتمان‌های اجاره‌ای بلندمدت تبدیل کردیم. نرخ خالی بودن از ۳۷ درصد به ۳ درصد رسید و ارزش ملک بالا رفت. در نتیجه، ما هم روی گردش نقدی و هم افزایش ارزش سرمایه‌گذاری سود کردیم.

کیوساکی این‌طور توصیه می‌کند: «کار شما به عنوان یک سرمایه‌گذار واقعی روی املاک این است که به دنبال املاک مشکل‌دار باشید و آن‌ها را حل کنید».

توصیه ۶: یادتان باشد همیشه به اعداد نگاه کنید

با ماشین حساب خود فکر کنید نه با قلب خود. هنگامی که متوجه شدید چه منطقه‌ای را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اید و دانستید که به دنبال چه هستید، با نگاه به اعداد مربوط به املاکی که انتخاب کرده‌اید، بررسی خود را ادامه دهید. تقریبا همیشه اعداد به شما می‌گویند که معامله خوبی را یافته‌اید یا خیر.

توصیه ۷: اصول مذاکرات را رعایت کنید

برای داشتن یک مذاکره موفق باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • بهترین پیشنهادات، و بنابراین بهترین معاملات، آن‌هایی هستند که هر دو طرف را راضی کنند.
  • پیش از این که مذاکره را آغاز کنید بالاترین رقم ممکن را در ذهن داشته باشید، رقمی که از آن بالاتر نمی‌روید. هنگامی که به آن رقم می‌رسید باید پا پس بکشید یا امتیاز دیگری بدهید تا خرید این ملک را از نظر اقتصادی امکان‌پذیر کنید.
  • هنگامی که پیشنهاد می‌دهید رقم آن را گرد کنید. از نظر ریاضی شاید تفاوت چندانی نداشته باشد اما از نظر روانشناسی بیشتر به نظر رسیده و می‌تواند برای فروشنده جذاب‌تر باشد.
  • صبور باشید. به آن چه که فروشنده می‌گوید گوش کنید. از گفت‌وگو با فروشنده مطالب زیادی می‌توانید بیاموزید.
  • آماده مصالحه باشید. به جای دشمنی، روی اولویت‌های اصلی تمرکز کرده و اجازه ندهید احساسات شما را از مسیر منحرف کند.
  • عاشق ملک نشوید. اگر نتوانستید با فروشنده به توافق مطلوبی برسید باید آماده کنار رفتن از معامله باشید. شما وارد این معامله شده‌اید تا پول به دست بیاورید.
  • رفتار همراه با احترام و وقار نسبت به فروشنده معمولا ایده خوبی است. ممکن است در جبهه مقابل او باشید اما احتمال دارد فروشنده در آینده منبعی برای املاک دیگر باشد.

کلام آخر: به یاد داشته باشید که قیمت، همه چیز نیست. پس با دیدن قیمت پایین، اصول کار را فراموش نکنید. صرف این که ملکی ارزان باشد دلیل بر خوب بودن معامله نیست. در حقیقت، اگر ملک ارزان اما بی‌ارزش باشد، ممکن است گران‌ترین ملکی باشد که می‌توانید بخرید. همواره به دنبال املاکی بگردید که گردش نقدی و پتانسیل افزایش ارزش سرمایه داشته باشند.

The post ۷ نکته مهم سرمایه‌گذاری در املاک از زبان رابرت کیوساکی appeared first on رده Rade.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *