وبلاگ
با کارت ایثارگران چه وام‌هایی بگیریم؟

با کارت ایثارگران چه وام‌هایی بگیریم؟

کارت ایثارگری به کسانی تعلق می‌گیرد که طی دوران دفاع مقدس در ارتش یا سپاه سابقه حضور در جبهه داشته‌اند. اما برای گرفتن این کارت چه سابقه‌ای لازم است؟ اگر اعزام شما از طریق سپاه بوده و ۴۵ روز سابقه حضور در جبهه داشته‌اید، مشمول گرفتن کارت ایثارگران هستید. اما کارت ایثارگری ارتش تنها برای کسانی صادر می‌شود که حداقل ۳ماه در جبهه حاضر بوده‌اند.

سراغ کدام وام‌ها برویم؟

اولین نکته این است که برای چه موضوعی قصد گرفتن وام دارید؛ خرید کالا، راه انداختن کسب و کار، ازدواج یا … . خیال‌تان راحت؛ طیف متنوعی از تسهیلات بانکی برای ایثارگران وجود دارد که امکان گرفتنش را دارند. برای همین هم وام‌های متنوع با کارت ایثارگری را به‌تان معرفی می‌کنیم و هم شرایط هر کدام از آنها را بررسی می‌کنیم.

وام کسب‌وکار

دو نوع وام کارآفرینی به دارندگان کارت ایثارگران داده می‌شود. وام اول تسهیلات مخصوص کارفرمایان است. این وام را تا سقف ۲میلیارد تومان به صاحبان کسب‌وکار داده می‌شود. این تسهیلات با سود ۴درصد و اقساط ۵ساله به افراد داده می‌شود. اگر هم کسب‌وکار خویش‌فرما دارید، تا ۱۵۰ میلیون تومان با سود ۴درصد و اقساط ۷ساله به شما وام می‌دهند.

وام ازدواج

بانک‌ها وام جداگانه‌ای به دارندگان کارت ایثارگری نمی‌دهند، اما سقف وام ازدواجی که همه آدم‌ها می‌گیرند، برای ایثارگران بالاتر است. مبلغ وام ازدواج برای کسانی که کارت ایثارگران دارند، دوبرابر افراد عادی است. یعنی ۳۶۰میلیون تومان برای هر کدام از زوجینی که کارت ایثارگران دارند. اگر هم سن پسر زیر ۲۵ سال و دختر زیر ۲۳ سال باشد، مبلغ وام ۴۴۰میلیون تومان برای هر نفر است.

نکته مهم: فرزندان ایثارگران هم می‌توانند دوبرابر باقی متقاضیان، وام ازدواج بگیرند.

وام خرید کالا

هر سال اداره تسهیلات رفاهی بنیاد شهید بودجه‌ای را برای دادن وام قرض‌الحسنه به ایثارگران و جانبازان تعیین می‌کند. سقف وام قرض الحسنه در حال حاضر مبلغ ۲۰میلیون تومان است. اما تسهیلات خرید کالا هم برای کسانی که نیاز به مبلغ بالاتری دارند، ارائه می‌شود. البته نرخ سود تسهیلات خرید کالا قرض الحسنه نیست و سود آن ۱۸درصد تعیین شده است.

کدام بانک‌ها به ایثارگران وام می‌دهند؟

کسانی که جانباز دوران جنگ هستند، یا در دوران جنگ تحمیلی در جبهه حاضر بوده‌اند، به دستور بانک مرکزی سهولت بیشتری برای دریافت وام دارند. اما کدام بانک‌ها به دارندگان کارت ایثارگران وام می‌دهند.

بانک دی: بانک دی شرایطی فراهم کرده تا جانبازان تا سقف ۱۰۰میلیون تومان بدون داشتن ضامن وام بگیرند. برای دریافت وام تا سقف ۵۰میلیون تومان تنها داشتن گواهی کسر از حقوق فرد کافی است. اما وام ۱۰۰میلیونی علاوه بر گواهی کسر از حقوق سفته یا چک هم لازم دارد.

بانک رسالت: کسانی که کارت ایثارگری دارند، می‌توانند تا ۵۰میلیون تومان وام بدون سود و کارمزد بگیرند.

بانک سپه: بانک سپه تا سقف ۱۰۰میلیون تومان وام خوداشتغالی به دارندگان کارت ایثارگران می‌دهد. برای دریافت این وام باید در یکی از شعبه‌های بانک سپه حساب قرض الحسنه افتتاح کنید.

The post با کارت ایثارگران چه وام‌هایی بگیریم؟ appeared first on رده Rade.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *