وبلاگ
اولین رزمایش مشترک «بهداری رزم در شبکه فرماندهی و کنترل سیار» سپاه

اولین رزمایش مشترک «بهداری رزم در شبکه فرماندهی و کنترل سیار» سپاه

اولین رزمایش مشترک «بهداری رزم در شبکه فرماندهی و کنترل سیار» سپاه

اولین رزمایش مشترک بهداری رزم در شبکه فرماندهی و کنترل سیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز با حضور سرلشکر سلامی در ستاد کل سپاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نخستین رزمایش مشترک بهداری رزم در شبکه فرماندهی و کنترل سیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۷ بهمن) با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ستاد کل سپاه برگزار شد.

سردار حسن عراقی‌زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیرو‌های مسلح در این رزمایش گفت: بهداری رزمی باید پا به پای یگان‌های رزمی و در حمایت از مأموریت‌های محوله بتواند در صحنه حضور یابد و خدمات درمانی لازم را ارائه دهد؛ این در حالی است که بهداری رزمی در جنگ‌های آینده نیازمند داشتن توان بالاتر و حفظ آمادگی‌های بیشتر است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان نیروهای مسلح دو هدف اساسی مطرح است، بیان کرد: اول حفظ و ارتقا سطح سلامت آحاد کارکنان و دوم بحث حمایت بهداری رزم از مأموریت‌های نیروهای مسلح است. شأن نزول بهداری در ارتش های دنیا و نیروهای مسلح ما همین موضوع پشتیبانی بهداری رزم از عملیات‌ها در زمان جنگ است.

سردار سعید بینات معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم یکی از مهم‌ترین بخش‌های تداوم استمرار فعالیت‌های وزه سلامت و بهداری رزم را در مأموریت‌ها و بحران‌ها اجرایی کنیم، این اجرا با تأکید بر تقویت سنجش و حوزه ارتباطات خواهد بود.

وی افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی واقعی و میدانی بودن رزمایش‌ها و تلاش برای کارهای ابتکاری در این رزمایش مورد تأکید بوده است و نیز بر امن بودن، پایدار بودن و بومی بودن نیز در این رزمایش تأکید ویژه شده است.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه با بیان اینکه تلاش می‌شود توان آمادگی حوزه فرماندهی و کنترل در بهداری رزم در این رزمایش مورد سنجش قرار گیرد، گفت: این رزمایش به منظور سنجش استمرار ارتباطات و ارتباط «تله‌مدیسین» توسط آمبولانس‌ها با مرکز فرماندهی کنترل برگزار می‌شود؛ همچنین ارائه گزارش وضعیت تخصصی همه نیرو‌ها و رده‌های تابعه ثابت و سیار، با استفاده از ارتباطات برخط صورت می‌گیرد.

سردار بینات با اشاره به اینکه با پست درمانی شناور شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه نیز ارتباط برخط برقرار خواهد شد، گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مراجعه‌کننده داشتیم که اگر آمار خدمات درمانی بسیج را هم اضافه کنیم، این عدد افزایش خواهد یافت؛ علاوه بر این در طول مدت یادشده ۲۰۰ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های تابعه سپاه انجام شده است.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *