الگوریتم‌های سئو سایت

الگوریتم‌های سئو سایت

الگوریتم‌های سئو گوگل یکی از ابتدایی‌ترین مواردی است که در طراحی سایت باید به صورت کامل و جامع از آن پیروی کرد تا بتوان سایت قدرتمندی داشت. تقریباً می‌توان گفت که گوگل به صورت روزانه الگوریتم‌های خود را به روز رسانی می‌کند. برخی از این به روز رسانی‌هایی که برای سئو سایت به وجود می‌آید به صورت جزئی و کوچک هستند و برخی دیگر تأثیرات بسیاری بر روی SERPها ایجاد می‌کند. در ادامه با آی تی مهر به صورت کامل شما را با برخی از الگوریتم‌های سئو گوگل آشنا خواهیم کرد.

الگوریتم‌های سئو سایت

 الگوریتم پاندا

  • زمان انتشار الگوریتم پاندا

24 فوریه سال 2011

  • خطرات

برخی از معایب این به روز رسانی می‌توان به اسپم تولید شده توسط کاربر، محتوای تکراری، پر کردن متن با کلمات کلیدی و محتوای سرقتی و یا ضعیف

  • نحوه عملکرد

الگوریتم سئو سایت پاندا، شاخص مقیاس کیفی را برای سایت‌ها فراهم کرده است، این شاخص در حقیقت مقیاسی است به عنوان رتبه بندی استفاده می‌شود. در حقیقت می‌توان پاندا را یک فیلتر در نظر گرفت نه بخشی از الگوریتم‌های رتبه بندی. در سال 2016 به صورت رسمی به عنوان بخشی از الگوریتم‌های سئو گوگل در نظر گرفته شد. تا به امروز این الگوریتم پیشرفت‌های بیشتری به خود دیده است، شما برای بهینه سازی این الگوریتم می‌توانید از سایت‌های مختلف اعم از Website Auditor استفاده کنید.

 الگوریتم پنگوئن

  • تاریخ انتشار الگوریتم پنگوئن

24 آپریل سال 2012

  • خطرات

برخی از اصلی‌ترین خطراتی که این الگوریتم برای سایت‌ها دارد می‌توان به لینک‌هایی که انکر تکست‌های آن، لینک‌های نا مرتبط و یا اسپمی، بیش از حد بهینه سازی شده باشند

  • نحوه عملکرد

هدف اصلی از این وجود این الگوریتم کاهش رتبه‌های سایت‌های مختلف موتورهای جست و جو می‌باشد که تا به امروز دست کاری‌های زیادی شده است. در سال 2016 الگوریتم پنگوئن بخشی از الگوریتم‌های اصلی گوگل به شمار می‌رفته است، این دقیقاً بر خلاف پاندا بوده که به صورت لحظه‌ای تأثیر خود را بر روی سایت می‌گذارد. برای بهینه سازی این الگوریتم بهتر است از بک‌لینک‌ها استفاده کنید، بهتر است بک‌لینک‌های سایت خود را با استفاده از ابزارهایی اعم از SEO SpyGlass مورد بررسی کنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار

  • زمان انتشار الگوریتم مرغ مگس خوار

22 آگوست سال 2013

  • خطرات

برخی از اصلی‌ترین خطراتی که این الگوریتم برای سایت‌ها به وجود آورده است می‌توان به محتوای کم کیفیت و پر کردن صفحه با کلمات کلیدی اشاره کرد.

  • نحوه عملکرد

الگوریتم مرغ مگس خوار یکی از اصلی‌ترین الگوریتم‌های سئو سایت به شمار می‌رود. این الگوریتم به موتور جست و جو کمک می‌کند تا بتواند عبارت‌های اصلی را بهتر تفسیر کند و نتایج بهتری را برای کاربران ارائه می‌دهد. در هنگام طراحی سایت ارزان در نظر گرفتن تمامی این الگوریتم‌ها امر مهمی است شما می‌توانید با کارشناسان ما در آی تی مهر تماس حاصل کنید و از این الگوریتم‌ها استفاده کنید تا سایت بهتری داشته باشید. امروزه می‌دانیم در سئو سایت داشتن کلمات کلیدی امری مهم است، اما الگوریتم مرغ مگس خوار باعث شده است که یک سایت برای یک عبارت رتبه بندی شود.

شما برای بهینه کردن الگوریتم‌های مرغ مگس خوار باید کلمات کلیدی خود را توسعه دهید و بر روی مفاهیم این کلمات نیز تمرکز کنید. بهتر است در خصوص رابطه با جست و جوی مربوطه، کلمات و عبارت‌های هم معنی نیز تحقیق داشته باشید. برای این امر منابع گسترده‌ای اعم از Google Related Searches و Google Autocomplete می‌توان اشاره کرد.

الگوریتم کبوتر

  • تاریخ انتشار الگوریتم کبوتر

24 جولای 2014 (آمریکا)

22 دسامبر 2014 (بریتانیا، کانادا و استرالیا)

  • خطرات

خطراتی که این الگوریتم برای سایت‌ها به وجود آورده است سئو خارجی و داخلی ضعیف می‌باشد.

  • نحوه عملکرد

تأثیراتی که این الگوریتم سئو گوگل دارد بر روی جست و جوهای کاربران می‌باشد و جایگاه سایت‌ها را تعیین می‌کند. به روز رسانی‌هایی که این الگوریتم به خود دیده است باعث شده است که ارتباط بیشتری بین الگوریتم‌های محلی و اصلی ایجاد شود. سئو سایت عوامل مختلفی دارد حال رتبه بندی سایت‌ها با توجه به نتایج محلی و اصلی در نظر گرفته می‌شود. برای بهینه کردن این الگوریتم بهتر است سئو داخلی و خارجی سایت خود را تقویت کنید. شما برای اجرای سئو داخلی سایت خود می‌توانید از WebSite Auditor استفاده کنید. برای بهینه کردن سئو سایت خارجی نیز می‌توانید با لیست کردن سایت در فهرست‌های تجاری شروع کنید. این لیست مانند بک‌لینک‌ها عمل می‌کند و باعث می‌شود رتبه بندی بهتری سایت شما داشته باشد. شما می‌توانید فهرست باکیفیت خود را با استفاده از LinkAssistant بسازید.

 الگوریتم Fred

  • تاریخ انتشار الگوریتم فرد

8 مارس 2017

  • خطرات

خطراتی که این الگوریتم برای سایت‌ها به وجود آورده است می‌توان به محتوای اشتراکی، محتوای ضعیف و محتوای تبلیغ وارانه اشاره کرد که باعث افت رتبه‌های سایت می‌شوند.

  • نحوه عملکرد

یکی از آخرین به روز رسانی‌های اساسی که الگوریتم‌های سئو گوگل به خود دیده است فرد نام گرفته است. این الگوریتم مطابق با رهنمودهای وبمستر گوگل عمل نمی‌کند، بسیاری از سایت‌هایی که تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته‌اند دارای پست‌های ضعیفی هستند. برای بهینه سازی این الگوریتم می‌توانید با مشاورین ما در ای تی مهر تماس حاصل کنید. به عنوان مثال در صورتی که در سایت شما تبلیغات به نمایش گذاشته است باید مطمئن شوید که این تبلیغات کیفیت بالایی دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *