وبلاگ
چطور در سامانه برخط بازار متشکل ارزی آنلاین ارز بخریم؟

چطور در سامانه برخط بازار متشکل ارزی آنلاین ارز بخریم؟

سامانه برخط بازار متشکل ارز

بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد که متقاضیان برای خرید ارز باید از طریق سامانه برخط بازار متشکل ارزی اقدام کنند. بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، تمامی صرافی‌های عضو باز متشکل ارزی موظف به عرضه ارز از طریق سامانه برخط بازار متشکل ارزی شدند. این سامانه کار خود را از روز یکشنبه 15 آبان ماه آغاز کرده است.

مراحل خرید آنلاین ارز

گام اول؛ ورود به سامانه برخط بازار متشکل ارزی

متقاضیان خرید ارز برای ثبت درخواست ارز مورد نظر خود در قدم اول باد وارد لینک سامانه متشکل ارزی شوند.

گام دوم؛ ورود به سیستم

متقاضیان در قدم دوم باید در کادر سمت چپ، پایین صفحه روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک کنند.

سامانه برخط بازار متشکل ارز

گام سوم؛ ثبت اطلاعات

در قدم سوم متقاضی باید ابتدا کد ملی و سپس شماره همراه خود را سامانه برخط بازار متشکل ارزی وارد کند. در این مرحله در پایین کادر شماره تماس، یک عبارت امنیتی وجود دارد که باید آن را وارد و سپس روی بخش «ورود» کلیک کرد.

سامانه برخط بازار متشکل ارز

گام چهارم؛ تایید امنیتی

در مرحله چهارم، یک کد چهار رقمی برای شماره تلفن متقاضی به صورت پیامک ارسال می‌شود. با وارد کردن کد دریافت شده و سپس کلیک روی گزینه «تایید»، متقاضی وارد بخش ثبت اطلاعات شخصی می‌شود.

سامانه برخط بازار متشکل ارز

گام پنجم؛ ثبت اطلاعات هویتی

در پنجمین قدم متقاضی خرید ارز باید اطلاعات شخصی و مدارک هویتی خود را در سامانه برخط بازار متشکل ارزی وارد و سپس روی گزینه «تایید و ادامه» را کلیک کند. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شود:

  • نام
  • نام خانوادگی
  • نام پدر
  • شماره شناسنامه
  • محل صدور شناسنامه

سامانه برخط بازار متشکل ارز

گام ششم؛ ثبت درخواست خرید ارز

در قدم ششم باید اطلاعات ارزی که متقاضی قصد خرید آن را در سامانه برخط بازار متشکل ارزی دارد ثبت یا از بین گزینه‌های پیشنهادی انتخاب کند.

در بخش اول این مرحله، «سرفصل ارز» وجود دارد. در این بخش نیازی به انتخاب یا تغییر گزینه‌ها وجود ندارد. در واقع باید روی همان گزینه «سایر» باشد.

در کادر دوم متقاضی باید نوع ارز را انتخاب کند. 2 گزینه پیش‌روی خریداران ارز وجود دارد و باید یکی از گزینه‌های «دلار توافقی» یا «یورو توافقی» را انتخاب کند.

همه چیز درباره سامانه‌ فروش الکترونیکی ارز

در بخش سوم «مبلغ ارز» باید وارد شود. براساس اعلام بانک مرکزی بیشترین میزان ارزی که به هر نفر تعلق می‌گیرد 2000 هزار یورو یا معادل دلاری آن است. با توجه به نزدیکی نرخ دلار و یورو، تفاوت زیادی بین تعداد دلار یا یورویی که تعلق می‌گیرد وجود ندارد.

در بخش آخر این مرحله فرد باید اطلاعات مکانی خود را برای تحویل ارز ثبت کند. یعنی ابتدا باید مشخص کند که کدام استان قرار دارد. سپس یکی از شهرهای استان مورد نظر خود را انتخاب و یک منطقه را مشخص کند. در آخر با کلیک روی گزینه «تایید و ادامه» لیست از صرافی‌های نزدیک به متقاضی مشخص می‌شود که فرد می‌تواند یکی از آنها را انتخاب کند.

سامانه برخط بازار متشکل ارز

گام هفتم؛ تایید صرافی

پس از این که ثبت اطلاعات در سامانه برخط بازار متشکل ارزی انجام شد، صراف نیم ساعت فرصت دارد تا تکلیف درخواست متقاضی را مشخص کند. پس از تایید درخواست، صرافی بازه‌ زمانی را برای مشتری از طریق پیامک اعلام می‌کند. متقاضی باید طبق زمان‌بندی تعیین شده به صرافی مراجعه کند و ارز خود را تحویل بگیرد. برای دریافت ارز باید کارت ملی و کارت بانکی به نام خریدار باشد. همچنین این سهمیه یک بار در سال به فرد تعلق می‌گیرد.

این سامانه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۶:۳۰ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۸:۰۰۰ تا ۱۶:۰۰ پاسخگوی متقاضیان خواهد بود.

The post چطور در سامانه برخط بازار متشکل ارزی آنلاین ارز بخریم؟ appeared first on رده Rade.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *