وبلاگ
چگونه شماره شبا دریافت کنیم؟

چگونه شماره شبا دریافت کنیم؟

راه‌های دریافت شبا

این روزها دیگر همه می‌دانند با در اختیار داشتن شماره ۲۴رقمی شبا بانکی، خیلی ساده می‌توان پول انتقال داد. کافی است به جای شماره حساب یا شماره کارت، شماره شبای مقصدتان را در اپلیکیشن‌های مالی و بانکی وارد کنید و مبلغ موردنظر را جابه‌جا کنید. این روش انتقال هم ارزان‌تر از دیگر روش‌های رایج است، هم امنیت بالاتری دارد، هم جزئیات بیشتری از صاحب حساب مقصد (مانند استعلام و تطبیق نام صاحب حساب و فعال یا غیرفعال بودن آن) به متقاضی نمایش می‌دهد. از همه مهم‌تر هم ارزان‌تر بودن کارمزد مبلغ تراکنش است. اما چه روش‌هایی برای دریافت شماره شبا وجود دارد.

گرفتن شماره شبا تمام بانک‌‌ها در رده

خیلی از مشتریان شماره کارت یا شماره حساب مقصد را دارند، اما نمی‌دانند چطور تبدیل شماره کارت یا حساب به شبا را انجام بدهند. ساده‌ترین مسیر برای تبدیل هر اطلاعات بانکی به شماره شبا، ورود به سایت «رده» و گرفتن آن است. بزرگ‌ترین مزیت گرفتن شماره شبا از سایت رده هم دریافت کد ۲۴رقمی شبا برای تمام بانک‌هاست. یعنی فرقی نمی‌کند شماره حساب یا شماره کارت مقصد متعلق به کدام بانک باشد و شماره شبای تمام بانک‌ها قابل دریافت است.

یک مزیت مهم دیگر هم استفاده از سرویس شبای گروهی رده برای کسانی است که نیاز به تعداد زیادی

تبدیل شبا دارند. استفاده از سرویس شبای گروهی، هم مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است، هم امکان تبدیل تعداد زیادی شبا در کمترین زمان و با دقت بالا وجود دارد. پس اگر نیاز به تبدیل یک یا هر تعدادی شماره شبا دارید، کافی است بسته متناسب با نیاز خودتان را خریداری کنید.

گرفتن شبا از دستگاه خودپرداز

برای استعلام شماره شبا از طریق دستگاهATM یا همان خودپرداز، لازم است از دستگاه خودپرداز همان بانک استفاده کنید. مثلا اگر قصد تبدیل شماره کارت یا شماره حساب بانک ملی را دارید، باید به دستگاه خودپرداز همان بانک مراجعه کنید. کافی است در بخش منوی دستگاه ATM، وارد قسمت «دریافت کد شبا» شوید. جالب اینکه برای دریافت شبا نیازی به همراه داشتن کارت بانکی هم نیست و می‌توانید بدون وارد کردن کارت بانکی به دستگاه، با زدن دکمه تایید این کار را انجام بدهید. این دو نکته مهم را هم فراموش نکنید:

  • برای گرفتن شبا از دستگاه خودپرداز، حتما ازATM همان بانک متعلق به حساب مقصد استفاده کنید.
  • دریافت شماره شبا با دستگاه خودپرداز فقط با شماره حساب امکان‌پذیر است و باید آن را همراه داشته باشید.

شماره شبا با اپلیکیشن‌های بانکی

این روزها تقریبا همه ما برنامه‌های بانکی زیادی را روی گوشی موبایل خودمان نصب کرده‌ایم. اگر قصد تبدیل شماره کارت یا حساب یکی از همین بانک‌ها را داریم، می‌توانید به همان اپلیکیشن بانکی بروید و استعلام شبا را دریافت کنید. البته تنها در صورتی امکان گرفتن شبا از این طریق را دارید که هم برنامه آن بانک را نصب داشته باشید، هم شماره کارت یا حساب مقصد متعلق به آن بانک باشد.

استعلام شبا

دریافت شماره شبا از سایت بانک

یکی از روش‌های دیگر برای گرفتن کد ۲۴رقمی شبا، ورود به سایت همان بانکی است که شماره کارت یا حساب مقصد واریز وجه به حساب می‌آید. تمام بانک‌ها در سایت و سامانه اینترنتی خود بخشی را برای تبدیل شماره کارت یا حساب به شماره شبا دارند. اما دو نکته مهم در این روش وجود دارد. برای گرفتن شماره شبا هر بانک تنها باید از سایت همان بانک اقدام کرد. نکته دوم هم اینکه برخی بانک‌ها اجازه استعلام شماره شبا را تنها در صورتی می‌دهند که شما قبلا اینترنت بانک خودتان را فعال کرده باشید.

شماره شبا با پیامک

این هم یک روش برای دریافت شماره شبا است. کافی است شماره حساب مقصد خودتان را به سرشماره مرتبط با همان بانک – که با یک جستجوی اینترنتی به دست می‌آید- پیامک کنید. چند لحظه بعد شماره شبا درخواستی برایتان فرستاده می‌شود. البته نکته منفی این روش هم اینجاست که تمام بانک‌ها چنین سرویسی ندارند و جز چند بانک، باقی این سرویس را ندارند.

گرفتن شبای بانکی با تلفن

بعضی بانک‌ها هم سرویس تلفنی استعلام شماره شبا دارند. یعنی کافی است شماره تلفن گویای همان بانک را بگیرید و بعد با دادن شماره حساب، از طریق پیغام صوتی شماره ۲۴رقمی شبا را دریافت کنید. این سرویس هم بین تمام بانک‌ها رایج نیست. از سمت دیگر دریافت کد ۲۴رقمی شبا از طریق یک پیام صوتی، هم کار سختی است، هم امکان اشتباه نوشتن اعداد به صورت متوالی از روی یک پیغام صوتی خیلی متداول است.

The post چگونه شماره شبا دریافت کنیم؟ appeared first on رده Rade.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *