وبلاگ
چگونه خارج از ایران سرمایه‌گذاری کنیم؟

چگونه خارج از ایران سرمایه‌گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری در خارج

امروزه سوالات متعددی درمورد سرمایه‌گذاری در خارج از کشور پرسیده می‌شود، چراکه این روش می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت به یک کشور برتر اروپایی باشد. این روش معمولا با هدف دریافت اقامت و راه‌اندازی کسب وکار در یک کشور خارجی انجام می‌شود. جدا از آن، سرمایه‌گذاری در خارج از ایران مزایای متعددی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد تا ارزش سرمایه آن‌ها به خوبی حفظ شود. در این مطلب از رده، به طور کامل به سوالات شما درمورد سرمایه‌گذاری در خارج از ایران پاسخ می‌دهیم.

شرایط سرمایه‌گذاری خارج از ایران

از بین روش‌های متفاوت برای مهاجرت به یک کشور دیگر، سرمایه‌گذاری در آن کشور یکی از گزینه‌هایی است که امروزه مورد توجه گروهی خاص که تمکن مالی کافی دارند، قرار گرفته است. البته، باید بگوییم که در برخی مواقع این روش فقط به دریافت سود حاصل از سرمایه‌گذاری ختم می‌شود و مهاجرتی در کار نخواهد بود. برای مثال، اگر قصد مهاجرت از طریق خرید ملک در یک کشور دیگر را دارید، باید این نکته را در نظر بگیرید که خرید هر نوع ملکی در آن کشور به مهاجرت شما کمک نمی‌کند.

جدا از مسئله مهاجرت، کشورهای اروپایی بهترین انتخاب برای سرمایه‌گذاری هستند. این کشورها، رونق اقتصادی دارند و تحت تاثیر عوامل محدودی قرار می‌گیرند. برای استفاده از این روش هم باید یک سری عوامل را در نظر داشته باشید که شامل مالیات، نرخ تورم، امنیت و استانداردهای سرمایه‌گذاری می‌شوند. به طور کلی قبل از هرگونه اقدام باید شرایط سرمایه‌گذاری در آن کشور را مطالعه کنید تا به بیشترین سود برسید. درمجموع می‌توان سه فاکتور اصلی برای سرمایه‌گذاری در خارج از ایران بیان کرد:

  • درنظر داشتن استانداردهای سرمایه‌گذاری
  • بررسی مالیات
  • داشتن ثبات اقتصادی و اجتماعی مانند ثابت بودن یا کاهش نرخ تورم

چرا خارج از ایران سرمایه‌گذاری کنیم؟

سرمایه‌گذاری در خارج از کشور به خصوص در کشورهای اروپایی مزایایی دارد:

  • امنیت در سرمایه‌گذاری
  • رشد اقتصادی مناسب و نوسان کم در کشورهای اروپایی
  • وجود زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در این کشورها
  • حفظ ارزش سود سرمایه بدون تاثیرپذیری از نوسانات ارز در ایران
  • تامین مکان و مقدمات راه‌اندازی فرانچایزها توسط شعبات اصلی
  • اعتبار بالای پاسپورت کشورهای اروپایی
  • سطح بالاتر زندگی
  • تحصیل رایگان فرزندان در مدارس و دانشگاه‌های کشورهای اروپایی
  • امکان اقامت برای برخی از سرمایه‌گذاران

امنیت سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی به چه شکل است؟

امنیت سرمایه‌گذاری در کشورهای خارجی یکی از مباحث اصلی در این زمینه است که ذهن بسیاری از افراد مشتاق به سرمایه‌گذاری را درگیر می‌کند. اولین سوالی که باید به آن پاسخ دهید این است که آیا در کشور مورد نظر دادگاه تحت تسلط دولت قرار دارد یا خیر؟ در این صورت، این دادگاه تا چه حد عادلانه برخورد می‌کند؟

اگر امنیت سرمایه‌گذاری برای شما اهمیت بالایی دارد، به عنوان یک کشور مطمئن با نظام قضایی مناسب می‌توان به انگلیس اشاره کرد. در این کشور، حتی درصورت وجود کشمکش با بزرگ‌ترین سران کشور، دادگاه معمولا حق را اجرا می‌کند. این در حالی است که در برخی از کشورهای دیگر، تصمیم دادگاه تحت تاثیر عوامل و افراد مختلف قرار می‌گیرد. برای مثال، در کشورهای عربی رشوه در تصمیمات قاضی تاثیر به‌سزایی دارد.

از طرف دیگر، باید میزان آزادی بیان را هم در کشور مورد نظر بررسی کنید. نداشتن آزادی بیان در یک کشور به معنای ناامن بودن آن است. به‌عنوان مثال می‌توانیم به ترکیه اشاره کنیم که چند روزنامه‌نگار در آن دستگیر شدند. بدون شک در چنین کشورهایی، زمانی که شرایط برای مردم کشور مطلوب نباشد، با سرمایه‌گذار خارجی هم به نحوه درست برخورد نخواهد شد. درآخر، لازم است که نرخ مصادره اموال در کشور مورد نظر را بررسی کنید. با پایین بودن این نرخ خیال شما از بابت امنیت سرمایه‌تان در برابر تسلط دولت آسوده خواهد بود.

مدارک لازم برای سرمایه‌گذاری خارج از ایران

پس از آن که شرایط کشور مورد نظر و شرایط خود را برای سرمایه‌گذاری خارج از ایران بررسی کردید، باید برای جمع‌آوری مدارک لازم اقدام کنید. مدارک مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در خارج از ایران شامل موارد زیر می‌شوند. توجه داشته باشید که تمام مدارک باید به زبان انگلیسی یا به زبان کشور مقصد ترجمه شده باشند.

  • مدارک هویتی و پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوءپیشینه فرد متقاضی
  • اسناد ملکی
  • ارائه جواز کسب یا سهام شرکت در دو سال اخیر
  • ارائه مدارک تمکن مالی و گردش حساب شخص متقاضی در چهار سال اخیر
  • گواهی آزمایش‌های پزشکی تایید شده توسط پزشک سفارت
  • مدارک مورد نیاز سفارت

این مدارک باید توسط دادگستری کل کشور و وزارت امور خارجه مورد تایید قرار بگیرند. پس از تایید باید آن‌ها را به سفارت تحویل دهید. علاوه‌بر موارد گفته شده یک سری شرایط عمومی هم برای سرمایه‌گذاری در خارج از ایران وجود دارند که به این صورت هستند:

  • ارائه مدرک برای اثبات سابقه مدیریتی فرد متقاضی
  • ارائه مدرک تحصیلات مرتبط با نوع سرمایه‌گذاری (از این طریق اخذ ویزا آسان‌تر خواهد شد)
  • درمورد خرید سهام، فرد متقاصی باید حداقل 50 درصد سهام را خریداری کند
  • در اغلب کشورها، افراد کمتر از 55 سال به عنوان فرد سرمایه‌گذار شناخته نمی‌شوند
  • گردش مالی و سرمایه فرد متقاضی باید از مبلغ سرمایه‌گذاری او بیشتر باشد

روش‌های سرمایه‌گذاری خارج از ایران

روش‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور وجود دارد، برخی از آن‌ها کم‌هزینه‌تر و برخی از آن‌ها به هزینه بالایی نیاز دارند. درنتیجه، برای انتخاب روش مناسب برای سرمایه‌گذاری در خارج از ایران باید شرایط مالی و بودجه خود را در نظر داشته باشید. انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در خارج از ایران و شرایط آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم:

سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت

سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت از چندین روش امکان‌پذیر است. در برخی از کشورها، پس از ثبت شرکت به فرد متقاضی اقامت داده می‌شود. در یک سری کشورهای دیگر تنها با خرید سهام برخی از شرکت‌ها است که فرد متقاضی اقامت دریافت می‌کند. از طرف دیگر، این شرایط هم در برخی از کشورها وجود دارد که پس از ثبت شرکت توسط فرد متقاضی و فعالیت همسرش در آن شرکت، اقامت آن کشور به او اعطا شود. با این اوصاف، بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت، قوانین آن کشور را در این مورد مطالعه کنید تا درمورد اخذ اقامت به مشکل برنخورید.

سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی و استارتاپ

کارآفرینی به معنای راه‌اندازی کسب وکار در کشور مقصد، کسب سود از آن و درنتیجه دریافت اقامت آن کشور است. برای اقدام از این روش، باید ثابت کنید که طرح تجاری شما به قدری قوی است که می‌تواند در کشور مقصد موجب ایجاد کار و سوددهی شود. اگر راه‌اندازی کسب وکارتان به هزینه کمی نیاز دارد، شما می‌توانید از طریق دریافت ویزای استارتاپ اقدام کنید. مبنای این ویزا ارائه ایده‌های جدید و اجرای آن در کشور مقصد است.

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در خارج از کشور

یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در خارج از کشور خرید ملک در آن کشور است. درصورتی که تمام عوامل در این روش درنظر گرفته شوند، در کوتاه‌ترین زمان می‌توان اقامت آن کشور را به‌دست آورد. البته، مانند همیشه باید قوانین آن کشور در این زمینه را هم در نظر داشته باشید. از این طریق حتی می‌توان به سود هم رسید، به این صورت که فرد سرمایه‌گذار ملک خود را اجاره می‌دهد و با آن درآمد کسب می‌کند. در برخی از کشورها درصورت خرید ملک بیشتر از مبلغ تعیین شده به فرد سرمایه‌گذار تابعیت هم اعطا می‌شود.

سرمایه‌گذاری از طریق خود حمایتی

در روش سرمایه‌گذاری ازطریق خودحمایتی، فرد سرمایه‌گذار باید تمکن مالی خود را به دولت کشور مقصد ثابت کند. به این صورت که این فرد باید مبلغی که در کشور مقصد به عنوان هزینه استاندارد یک زندگی به صورت سالانه در نظر گرفته می‌شود را در حساب خود یا اعضای خانواده‌اش داشته باشد. در کنار آن باید یک درآمد ثابت تعیین شده توسط کشور مقصد داشته باشد. پس از اثبات این دو مورد، فرد متقاضی باید یک مکان در کشور مقصد تهیه کند و سپس خود و خانواده‌اش را بیمه کند. پس از بررسی مدارک، این فرد می‌تواند همراه با خانواده‌اش به کشور مقصد مهاجرت کند.

سرمایه‌گذاری ازطریق فرانچایزها و رستوران‌های زنجیره‌ای

برای سرمایه‌گذاری از طریق فرانچایزها و رستوران‌های زنجیره‌ای باید مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری از این روش را دراختیار داشته باشید. این مبلغ در کشورهای مختلف نرخ متفاوتی دارد. در برخی از کشورها، برای سرمایه‌گذاری از این طریق، فرد متقاضی اول باید اقامت کشور را بگیرد و سپس برای خرید فرانچایز اقدام کند. همچنین، در این روش لازم است که فرد، در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی توسط برندها و رستوران‎ها شرکت کند. علاوه‌بر این، در اختیار داشتن امکانات لازم و وسایل مربوط به راه‌اندازی شعبه مورد نظر هم اهمیت دارد.

سرمایه‌گذاری در هاستلها در خارج از کشور

یکی از روش‌های پرسود و کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور، سرمایه‌گذاری در هاستل‌هاست. این روش به نوعی در زیرمجموعه سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک قرار می‌گیرد. هاستل‌ها درواقع ساختمان‌هایی با اتاق‌هایی مجزا هستند که با استفاده از یک کد عبور، می‌توان آن‌ها را به گردشگران و مسافران اجاره داد.

سرمایه گذاری در خارج از کشور با خرید اوراق قرضه دولتی

تنها عده‌ای از سرمایه‌گذاران هستند که می‌توانند از طریق خرید اوراق قرضه دولتی برای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور اقدام کنند. در این روش، افراد در ازای خرید اوراق قرضه دولتی، سود دریافت می‌کنند. فرد سرمایه‌گذار پس از مدتی می‌تواند این اوراق را به فروش برساند و همراه با آن سرمایه اولیه خود را دریافت کند. البته، باید توجه داشته باشید که در برخی از کشورها سرمایه‌گذاری از این روش موجب اخذ اقامت نمی‌شود.

معرفی بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری خارج از ایران

قبل از هرگونه اقدام برای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور لازم است که از بهترین کشورها آگاهی داشته باشید. درمجموع 200 کشور وجود دارند که سرمایه‌گذاران خارجی را جذب می‌کنند، اما شما باید بین آن‌ها بهترین گزینه مناسب سرمایه خود را انتخاب کنید.

اول بیایید به این سوال پاسخ دهیم که بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری در خارج دارای چه شرایطی هستند؟ این کشورها در ازای سرمایه‌گذاری امتیازهای اقامت دائم و حق شهروندی ارائه می‌دهند. نظام حقوقی و مالی سالمی دارند، قوانین آن‌ها از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کند، ارزش پول ثابتی دارند، نرخ مصادره اموال در آن‌ها پایین است و در آن کشورها خبری از تبعیض نژادی نیست.

بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک:

  • قبرس
  • اسپانیا
  • پرتغال

بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت:

  • کانادا
  • استرالیا
  • سوئیس

بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری از طریق خرید اوراق قرضه:

  • انگلیس
  • ایرلند
  • بلغارستان

بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری از طریق تمکن مالی:

  • اتریش
  • فرانسه
  • پرتغال

نکات مهم برای سرمایه‌گذاری خارج از کشور

پس از درنظر گرفتن موارد گفته شده، در صورتی که برای سرمایه‌گذاری خارج از ایران مشتاق هستید، رعایت نکات زیر به شما کمک می‌کند تا بهترین و سودآورترین تصمیم را داشته باشید:

  • قبل از سرمایه‌گذاری و انتقال سرمایه به یک کشور دیگر، حتما وضعیت سود و زیان کسب وکار خود در آن کشور را بررسی کنید.
  • درصورت نیاز برای مدیریت کسب وکار یا سرمایه خود از نزدیک، باید آمادگی لازم برای دور شدن از محل زندگی و خارج شدن از کشور را داشته باشید.
  • حتما پیش از سرمایه‌گذاری قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری در کشور مورد نظر را به طور کامل مطالعه کنید.
  • برای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور برای اولین بار، بهتر است که از بخش‌های کم‌ریسک‌تر و با هزینه کمتر استفاده کنید.
  • استانداردهای مربوط به سرمایه‌گذاری در خارج از کشور (ریسک مصادره اموال، کنترل فساد، کیفیت نظارتی و غیره) را بدانید.
  • از شاخص‌های اقتصادی تاثیرگذار بر سرمایه خود آگاهی پیدا کنید.

کلام آخر: همان‌طور که در این مطلب مطالعه کردید، سرمایه‌گذاری در خارج از ایران یکی از روش‌های حفظ ارزش پول شما در برابر تغییر نوسانات ارز در ایران است، این شاید مهم‌ترین ویژگی مثبت سرمایه‌گذاری در خارج از ایران باشد اما تنها مزیت آن نیست. روش‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری در خارج از ایران وجود دارند که در هرکدام مقدار بودجه مورد نیاز متفاوت است. شما می‌توانید با در نظر داشتن نکاتی که در این مطلب معرفی کردیم، بهترین کشور برای سرمایه‌گذاری سرمایه خود را پیدا کنید. فراموش نکنید که قبل از هرگونه اقدام، اطلاعات لازم در مورد قوانین و استانداردهای آن کشور را به دست آورید. در صورتی که در مورد سرمایه‌گذاری خارج از ایران سوالی دارید حتما برای ما بنویسید.

The post چگونه خارج از ایران سرمایه‌گذاری کنیم؟ appeared first on رده Rade.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *