وبلاگ
چطور با استعلام شبا از صحت حساب‌های بانکی اطمینان پیدا کنیم؟

چطور با استعلام شبا از صحت حساب‌های بانکی اطمینان پیدا کنیم؟

اگر قصد واریز پول به یک حساب بانکی را دارید، روش‌های مختلفی برای انجام آن وجود دارد: از واریز کارت به کارت در اپلیکیشن‌های بانکی، تا واریز از طریق دستگاه خودپرداز و اینترنت بانک و همراه‌بانک. اما امن‌ترین مسیر استعلام شماره شبا و انتقال پول براساس شماره شبا است. اما چرا استعلام شبا باعث می‌شود که واریز وجه با صحت و درستی بیشتری انجام شود؟

واریز اشتباه شبا ممکن نیست

در زمان واریز پول ممکن است یکی از اعداد بالا و پایین و اشتباه ثبت شوند. اشتباه وارد کردن یک عدد در شماره حساب یا شماره کارت یعنی سردرآوردن پول از یک حساب دیگر. در چنین مواقعی هم بازگشت پول به حساب اصلی سخت و زمانبر است. یعنی شما باید به بانک اعلام کنید که این پول را اشتباه واریز کرده‌اید. بعد هم بانک به صاحب حسابی که پول به حسابش آمده، اعلام می‌کند که باید آن را بازگرداند. اما همین روال و پروسه هم زمان زیادی طول می‌کشد، هم ممکن است صاحب حساب آن را خرج کرده باشد و اصلا پولی در حسابش نباشد که برگرداند و در این صورت باید سراغ دادگاه رفت. اما اشتباه اشتباه در واریز شبایی اصلا معنایی ندارد و کدبندی شماره شبا به صورتی است که زدن یک عدد اشتباه، خطای در واریز تشخیص داده می‌شود و پول از حساب شما برداشت نخواهد شد، مگر به حساب صحیح مقصد.

بررسی مشخصات صاحب حساب

یکی از مزایای استعلام شماره شبا، دانستن مشخصات صاحب حساب و اسم‌وفامیل اوست. برخلاف واریزهای دیگر که تنها در زمان واریز نهایی مشخصات و نام صاحب حساب بانکی مقصد برایتان نمایش داده می‌شود، استعلام شبایی می‌تواند خیال‌تان را از تطبیق مشخصات صاحب حساب با کسی که قصد دارید پول برایش واریز کند، آسوده می‌کند.

تبدیل شماره کارت به شبا

دانستن نام بانک

خیلی مواقع شما به دنبال این هستید که بدانید شماره حساب یا شماره کارتی که در اختیارتان است و قصد انتقال وجه به آن را دارید، متعلق به کدام بانک است. در هیچ‌کدام از سرویس‌های انتقال وجه – غیر از انتقال شبایی- امکان رویت نام بانک وجود ندارد. پس اگر قصد فهمیدن نام بانک را قبل از انجام مراحل واریز پول دارید، سراغ استعلام شماره شبا بروید. برای استعلام شماره شبا هم کافی است به سایت «رده» بروید و استعلام شماره شبا را انجام بدهید. رده تنها سایتی است که سرویس استعلام شبای گروهی هم دارد و اگر نیاز به استعلام تعداد زیادی شماره شبا دارید، می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.

فعال یا غیرفعال بودن بانک

یکی از دغدغه کسانی که قصد انتقال پول به حساب بانکی دیگران را دارند، فعال بودن حساب است. اگر حساب بانکی مسدود یا غیرفعال باشد، پول از حساب شما کسر می‌شود، اما در حساب مقصد نمی‌نشیند و دوباره به حساب شما برگشت می‌خورد. این یعنی واریز ناموفق پول. هیچ راهی هم برای فهمیدن فعال یا غیرفعال بودن حساب نیست، جز استعلام شماره شبا که به استعلام‌کننده آخرین وضعیت حساب بانکی را می‌دهد. پس برای اطمینان از انجام انتقال پول بهتر است ابتدا استعلام شبایی انجام دهید و بعد از مطمئن شدن از فعال بودن حساب، انتقال پول را انجام بدهید.

The post چطور با استعلام شبا از صحت حساب‌های بانکی اطمینان پیدا کنیم؟ appeared first on رده Rade.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *