وبلاگ
چرا لایحه معافیت مالیاتی ایثارگران همچنان بلاتکلیف است؟

چرا لایحه معافیت مالیاتی ایثارگران همچنان بلاتکلیف است؟

چرا لایحه معافیت مالیاتی ایثارگران همچنان بلاتکلیف است؟

پویشی با عنوان «اجرای لایحه معافیت مالیاتی ایثارگران همچنان بلاتکلیف است» در سامانه تعاملی فارس من به ثبت رسیده که در آن خواسته شده موضوع معافیت مالیاتی ایثارگران پیگیری شود.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: طی سال 1398 بنیاد شهید و امور ایثارگران به جهت ترغیب ایثارگران به اشتغال مولد و حمایت از طرح های اشتغال‌زایی و همچنین محدودیت‌های استخدامی در دستگاه‌ها، پیشنهاد افزودن یک تبصره به ماده (56) قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران را به دولت ارائه کرده بود.

در ماده 56 قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران آمده که صددرصد حقوق و فوق‌العاده شغل و سایر فوق‌العاده‌ها اعم از مستمر و غیرمستمر شاهد، جانبازان و آزادگان از پرداخت مالیات معاف می‌باشند.

براساس جزئیات اعلام شده، معافیت موضوع این ماده تنها ناظر بر حقوق و مزایای ناشی از رابطه استخدامی ایثارگران مشمول است. در پیشنهادی که بنیاد شهید برای اصلاح این ماده داده بود آمده :«والدین، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان، همسران جانبازان 25 رصد و بالاتر، همسران آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر، فرزندان آزادگان یکسال اسارت و بالاتر به ماخذ 7 برابر درآمد حداقل حقوق سالیانه کارگران مشمول قانون کار از پرداخت مالیات معاف شوند.»

در همین راستا پویشی با عنوان «اجرای طرح معافیت مالیاتی ایثارگران همچنان بلاتکلیف است» در سامانه تعاملی فارس من به ثبت رسیده در متن این پویش نوشته شده :«به پاس فداکاری رزمندگان و ایثارگران لایحه معافیت مالیاتی خانواده ایثارگران و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر از تیر ماه ۹۸ همچنان مطرح و بلاتکلیف است. با توجه به شرایط کنونی، حصول و نتیجه این طرح سریعا (پس از ۴سال) اعلام شود.»
سردبیر این پویش در گفت وگو با خبرنگار سیاسی فارس گفت: درحالی که بخش عمده‌ای از ایثارگران در مشاغل آزاد و بازار کسب و کار مشغول به فعالیت هستند که عدم استفاده از امتیاز معافیت از پرداخت مالیات موجب اعتراض‌شان شده است. پس از گذشت چند سال از مطرح شدن این پیشنهاد برای معافیت مالیاتی اعضای درجه یک خانواده جانبازان و ایثارگران، این طرح همچنان بلا تکلیف است.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *