وبلاگ
اهمیت استعلام شبا در جلوگیری از کلاهبرداری

اهمیت استعلام شبا در جلوگیری از کلاهبرداری

استعلام شبا و جلوگیری از کلاهبرداری

اگر شغلی دارید که باید هر ماه به حساب تعداد زیادی از افراد پول واریز کنید، یا صاحب کسب‌وکاری هستید که باید در طول روز یا هفته یا ماه استرداد پول به حساب مشتریان‌تان داشته باشید، نگرانی از بابت امنیت مالی و جلوگیری از کلاهبر‌داری احتمالی خیلی اهمیت دارد. استعلام شبا و امنیت مالی آن بهترین راهکار برای چنین کسب‌وکارهایی است.

استعلام شبا و امنیت مالی

یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که افراد حین انتقال پول به حساب‌های دیگر دارند، امنیت مالی حین انجام کار است. از امکان کلاهبرداری مالی توسط متخلفان بگیرید، تا به حداقل رساندن مشکلاتی که می‌توانند روند انتقال پول را دچار مشکل کنند. کسب‌وکارهایی که معمولا تبادلات مالی با مشتریان خود دارند، نیاز به استعلام شبا و امنیت مالی دارند. صاحبان این کسب‌وکارها با استفاده از گرفتن شماره شبا و استعلام آن از ریسک‌های مالی جلوگیری می‌کنند. در زمان گرفتن استعلام شماره شبا یا تبدیل شماره حساب به شماره شبا، از فعال یا غیرفعال بودن حساب بانکی و اطمینان از صحت مشخصات صاحب حساب مطلع می‌شوید. در صورتی که مغایرتی بین نام صاحب حساب و حساب بانکی مقصد وجود داشته باشد، انتقال وجه اصلا انجام نمی‌شود. همین‌طور اگر شماره حساب بانک مقصد در زمان واریز مسدود یا یک‌طرفه باشد هم پول به آن حساب واریز نخواهد شد.

تبدیل شماره حساب به شماره شبا، امن‌ترین راه انتقال وجه

اگر به عنوان صاحب یک کسب و کار نیاز به تبادل مالی با مشتریان خود دارید، گرفتن شماره شبا امن‌ترین مسیر برای مراحل انتقال وجه است. نقل‌وانتقال پول به حساب‌های دیگر با شماره شبا هم امنیت بالاتری دارد، هم در لحظه و آنی انجام می‌شود، هم امکان بررسی مشخصات حساب مقصد مانند فعال یا غیرفعال بودن حساب برای انتقال‌دهنده مشخص خواهد بود. یکی از نکات مهم دیگر هم امن بودن انتقال پول با شماره حساب یا شماره شبا است.

جلوگیری از کلاهبرداری

اگر قرار است کسی برایتان پول واریز کند، فقط شماره شبا یا شماره حساب را با او به اشتراک بگذارید، چون از طریق آنها تنها امکان واریز پول به حساب وجود دارد، نه برداشت. پس استعلام شبا و جلوگیری از کلاهبرداری مالی یکی از روش‌های امن برای جابه‌جایی پول است و بهتر است یکی از این دو اطلاعات بانکی را به کسی که می خواهد به حساب‌تان پول بریزد، بدهید. کد شبا و کلاهبرداری مالی دو گزاره‌ای هستند که هیچ‌وقت کنار هم جمع نمی‌شوند. برای همین هم مسئولان مالی شرکت‌ها همیشه بعد از گرفتن شماره حساب، آن را به شماره شبا تبدیل می‌کنند. برای تبدیل شماره حساب به شماره شبا بهترین راه ورود به بخش «شبای گروهی» سایت رده است. بعد هم این مراحل را انجام دهید:

  • اولین قدم خرید بسته است؛ کافی است بسته متناسب با نیاز خود را خریداری کنید.
  • در گام بعدی فایل اکسل خود را در پنل کاربری بارگزاری کنید.
  • بعد از بارگزاری فایل و زدن کلید تایید، در کمتر از چند دقیقه شماره شبای تمام شماره‌حساب‌های داخل فایل اکسل استخراج می‌شود و در اختیارتان قرار می‌گیرد.

نکته: امکان تطبیق نام و مشخصات صاحب حساب و فعال یا غیرفعال بودن حساب هم وجود دارد.

The post اهمیت استعلام شبا در جلوگیری از کلاهبرداری appeared first on رده Rade.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *