وبلاگ
نحوه صدور صورتحساب‌های الکترونیکی برای مودیان مالیاتی تعیین شد

نحوه صدور صورتحساب‌های الکترونیکی برای مودیان مالیاتی تعیین شد

نحوه صدور صورتحساب‌های الکترونیکی برای مودیان مالیاتی تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ساز و کار نحوه صدور صورتحساب‌های الکترونیکی موضوع قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را تعیین و تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، نمایندگان در روند رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی الحاق پنج تبصره به ماده (۲) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان ،ماده 1 این لایحه را به تصویب رساندند و بر اساس آن، نحوه صدور صورتحساب‌های الکترونیکی موضوع قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را تعیین کردند.

بر اساس ماده (۱)‌ که به تصویب رسید، الزام مؤدیان به صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به ترتیب زیر انجام می‌شود:

۱- تمامی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌های اجرائی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و اشخاص حقوقی به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده (۱۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۲.

۲- تمامی اشخاص باقی مانده از تاریخ اول دی ماه ۱۴۰۲. تاریخ‌های مذکور در این ماده قطعی و غیرقابل تغییر است و در صورت هرگونه تخطی از رعایت آنها، مطابق قوانین مربوط با متخلفان برخورد می‌شود.

به منظور رعایت موارد زمانی مقرر در این ماده، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است به ازای هر ماه تاخیر نسبت به موعد زمانی هر یک از بندهای (۱) و (۲) این ماده، به میزان ۵ درصد و تا سقف ۵۰ درصد از منابع اختصاصی سازمان امور مالیاتی کشور موضوع ماده (۲۱۷) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سوم اسفندماه ۱۳۶۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن را کاهش دهد.

پس از اینکه سازمان مالیاتی کشور به تایید وزیر امور اقتصادی،‌ امکان صدور و ارسال صورت حساب های الکترونیکی توسط تمامی مودیان را فراهم کرد، درصدهای کاهش یافته به حالت قبل بر می‌گردد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *