معرفی تجهیزاتی مهم و کاربردی در دندانپزشکی

رادیوگرافی از تجهیزات مهم و کاربردی بوده که در انواع مختلفی تولید و ارائه می شود. رادیوگرافی فریکس نمونه ای از این تجهیزات بوده که ویژگی های مختلفی داشته و در نمونه های دیواری نیز تولید می شود.

رادیوگرافی از تجهیزات مهم و کاربردی بوده که در انواع مختلفی تولید و ارائه می شود. رادیوگرافی فریکس نمونه ای از این تجهیزات بوده که ویژگی های مختلفی داشته و در نمونه های دیواری نیز تولید می شود. توانایی کار با سیستم های دوز کم برای استفاده از تکنولوژی های تصویر برداری دیجیتال را به عنوان یکی از ویژگی های کاربردی این محصول می توان دانست. استفاده از دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی موضوع جدید ی نبوده و همواره از حضور آن ها در دندان پزشکی به سال ها پیش بر می گردد. فریکس از برند های شناخته شده ی امروزی است که عملکرد خوبی دارد. امروزه مراکز زیادی تجهیزات دندان پزشکی را ارائه می کنند که نمونه هایی از آن شامل یونیت اکباتان و یونیت فخرسینا می باشد.

رادیوگرافی دندان پزشکی به چه صورت انجام می گیرد ؟

هر نوع از دستگاه های رادیوگرافی دندان پزشکی دارای ویژگی ها و کاربردهای خاصی می باشند که کارایی تمامی انواع آن ها با استفاده از اشعه ایکس صورت می گیرد. برای اینکه نتیجه عکس بهتر باشد قبل از انجام رادیوگرافی به بیمار تذکر داده می شود تا کلیه اجسام فلزی سر و گردن همچون گوشواره، گردنبند، پیرسینگ، کلیپس، گیره مو و همچنین دندان مصنوعی و پروتزهای متحرک را خارج نمایید چرا که اجسام فلزی موجب کاهش کیفیت مناسب رادیوگرافی شده و دندان ها کامل دیده نمی شوند. به طور کلی تصویرهای گرفته شده در رادیوگرافی با کمک اشعه ایکس ذخیره می گردد و بر روی کامپیوتر نشان داده می شود تا مشکلات دهان و دندان بیمار توسط پزشک معالج درمان گردد.

یونیت اکباتان تجهیزات مهم و کاربردی در دندانپزشکی

بیونیت ها به عنوان تجهیزاتی مهم و کاربردی در دندانپزشکی هستند که امروزه با برند و در انواع مختلف ارائه می شوند. یونیت اکباتان نمونه ای از برند های تولید شده در بازار است که در دندانپزشکی ها کاربرد دارد. هر یونیت متاسب برای دندانپزشکی می بایسا دارای ویژگی هایی باشد . عملکرد مناسب داشته و قابل اطمینان نیز باشد. یونیت های دندانپزشکی اکباتان خواسته های لازم را به دندان پزشک می دهد. از ویژگی های این محصول عبارت اند از :

تنها یونیتی که امکان تابلت شلنگ بالا و شلنگ پایین در مطب دارد

از باکس یونیت متحرک با زاویه ۹۰درجه برای راحتیه پزشک و تعمیرکار برخوردار است

برخورداری از چراغ پرقدرت led طرح فارو به همراه سنسور حرکت دست

قابلیت اتصال به صورت همزمان با سه عدد آنگل و توربین

دارای اتچمنت ۴ سوراخه مطابق استاندارد جهانی

برخورداری از نگاتسکوپ بر روی تابلت

برخوردار از سینی ابزاربزرگ با ویژگی چرخش نامحدود

برخوردار از میکروسویچ قطع کن

قطعات اصلی یونیت :

  • بازوی یونیت دندانپزشکی
  • قسمتی که صرفا چراغ یونیت بر روی آن سوار می باشد
  • چراغ یونیت

لامپ دندان پزشکي می بایست از نور کافي ومتمرکز و همچنین سرد برخوردار باشد. مقدار شدت نور در يونيت ارتباط مستقیم و زيادي به جنس شيشه منعکس کننده ای خواهد داشت که در پشت لامپ قرار داده شده است. شدت نور می بایست رقمی بین ۸۰۰۰ تا۲۴۰۰۰ لوکس قابلیت تنظیم داشته باشد.رنگ چراغ می بایست همچون نور آفتاب باشد و نوری که از چراغ تابیده می ‌شود تنها لازم است تا محيط دهان را روشن کند که تقريبا می شود يک مستطيل ۱۰*۱۵ سانتي متری را در بر می گیرد. ناکافی بودن و زرد رنگ بودن نور منجر به خستگي چشم دندان پزشک می گردد. خرید اتوکلاو دندانپزشکی از دنتی شاین

دوش آب لیوان و کاسه کراشور دندانپزشکی

به طور معمول کاسه کراشور از پلاستیکی، سنگ, چینی و … ساخته می شود که یک دوش آب لیوان هم به آن اتصال داده شده و آب مورد نیاز برای شست و شوی دهان بیمار را تامین می نماید. ممکن است آب کراشوار مستقیم از آب شیر استفاده داشته باشد و ممکن است از راه منبع ذخیره آب تامین گردد. در دستگاه‌‌‌‌های یونیت های دندانپزشکی جدید از آب گرم هم در کراشوار استفاده می شود. یونیت هایی که از حافظه برخوردار هستند می توانند مقدار آبی را که از دوش آب لیوان می ‌ریزد و ضمن مدت زمان ریزش آب را نیز برنامه ریزی نمایند.

یونیت فخرسینا چیست ؟

همانطور که می دانید یونیت ها به عنوان یکی از تجهیزات مهم و کاربردی در ابزار کار دندانپزشک شناخته می شوند که به وسیله شرکت ها و برند های مختلفی تولید می شوند. یونیت فخرسینا نمونه ای از این محصولات بوده که در بازار ارائه می شود. یونیت های دندانپزشکی در انواع تابلت، باکس اصلی و یک صندلی تولید می شوند. آرامش و راحتی بیمار، تسلط پزشک در زمان معاینه، دسترسی آسان دندانپزشک به وسایل و ابزارها، حفظ استریلیزاسیون مواد مصرفی که برای جهت پیشگیری از انتشار عفونت عملکردی مناسب دارد به عنوان ویژگی های اولیه و مهم یک یونیت شناخته می شود.

دنتی شاین Denty Shine به عنوان یکی از مراکز تجارت دندان پزشکی ایران شناخته می شود که در گرایش فروش تجهیزات دندان پزشکی فعالیت دارد. این مجموعه به عنوان یکی از مراکز معتبر و شناخته شده بوده که انواع تجهیزات دندان پزشکی را ارائه می دهد. به طور کلی این محصولات ضمن کیفیت و برخورداری از گارانتی های معتبر از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. شایان ذکر است که می توانید از طرق وب سایت این مجموعه به نشانی dentyshine.com اقدام به خرید غیر حضوری نموده و اطلاعات جامعی از این تجهیزات کسب نمایید. شایان ذکر است این مجموعه دارای سابقه بالایی در ارائه انواع محصولات و تجهیزات دندان پزشکی بوده و طی این سال ها ثمر و بازخورد تمامی سخت کوشی ها منجر فروش تجهیزات دندان پزشکی به کلیه ی مراکز استان ها و شهرستان ها شده است. شما می توانید انواع تجهیزات اعم از یونیت اکباتان و یونیت فخرسینا را از این مرکز تهیه نمایید.

منبع :

https://baamardom.ir/212648/معرفی-تجهیزاتی-مهم-و-کاربردی-در-دندانپ/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *