وبلاگ
قالیباف: مسئولیت‌پذیری یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌هاست

قالیباف: مسئولیت‌پذیری یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌هاست

قالیباف: مسئولیت‌پذیری یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌هاست

رئیس مجلس، گفت: مسئولیت‌پذیری یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌هاست. طبیعتاً انسان هم فطرتاً یک عنصر اجتماعی است و باید اجتماعی زندگی کند، دین، علم و تجربه بشری هم به ما گفته است که مسئولیت و مسئولیت‌پذیری شرط انسانیت و اسلامیت ماست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دهمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی ترویج اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماع گفت: در ابتدا ماه رجب را به همه عزیزان تبریک و تهنیت می‌گویم.

وی افزود: جمع شما می‌تواند یک تابلوی اثرگذار و مؤثر در جامعه ما باشد. از قشرها و سنین مختلف برادران و خواهران در بخش‌های اقتصادی علمی، فرهنگی و ورزشی به معنای واقعی اقشار جامعه آن هم با این نگاه مسئولیت‌پذیری در حوزه مسائل اجتماعی توفیقی است که در این ماه عزیز در این جمع حضور پیدا کنم.

رئیس مجلس افزود: مسئولیت‌پذیری در نهاد فرهنگ ایرانی و در نهاد فرهنگ اسلامی ما است. مسئولیت‌پذیری یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌هاست. طبیعتاً انسان هم فطرتاً یک عنصر اجتماعی است و باید اجتماعی زندگی کند، دین، علم و تجربه بشری هم به ما گفته است که مسئولیت و مسئولیت‌پذیری شرط انسانیت و اسلامیت ماست.

قالیباف ادامه داد: در اصل این موضوع هر کسی و در هر بخشی از جامعه باشد و با هر سلیقه‌ای در این بحث‌ها اتفاق نظر دارند، اما واقعا از خودمان این سؤال را کنیم که چرا آن طوری که باید و شاید در این عرصه به این مهمی نتوانستیم در این مسیر گام برداریم.

وی گفت: وقتی یک انسانی در آسیب‌های اجتماعی گرفتار می‌شود، این آسیب‌های اجتماعی را باید به سه بخش تقسیم‌بندی کنیم، آیا خانواده و جامعه در این آسیب اجتماعی نقش نداشته‌اند، آیا ما به عنوان مجموعه مسئولین سوءمدیریت ما منجر به این اتفاق نشده است، آیا در مقابل این آسیب اجتماعی سه قشر بدون شک سهم داریم چگونه و چطور آن را می‌خواهیم جبران کنیم، چرا همیشه باید فرد آسیب‌دیده را مجرم بدانیم سهم خودمان در این بخش کجاست.

رئیس مجلس اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ما کمتر به آن توجه می‌کنیم، مخصوصاً که الآن بحث پیشقراولی حوزه مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران و فرهیختگان اینجا هستند، می‌خواهم به این موضوع اشاره کنم که مقام معظم رهبری براساس گام دوم انقلاب مطالبی را در رابطه با حلقه‌های میانی فرمایش کردند.

قالیباف تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس آنجایی که این موضوع شکل گرفت، منجر به موفقیت‌های بزرگ شد، آن زمان ما موضوعی تحت عنوان حلقه‌های میانی را فهم نمی‌کردیم، اما مقام معظم رهبری که این موضوع را اشاره کردند، حلقه‌های میانی چه نقشی در پیشرفت کشور می‌تواند داشته باشد.

وی تأکید کرد: حلقه‌های میانی در حقیقت یک پل مستحکم و یک ارتباط بسیار قوی بین حکمرانی در بخش‌های مختلف و از یک طرف هم مردم، این حلقه‌های میانی هستند می‌توانند این ارتباط را به طور محکم و این انرژی عظیم و ظرفیت‌های بزرگ را در عرصه مردم آزاد کنند.

تکمیل می‌شود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *