وبلاگ
قالیباف:  مجلس نباید منفعل باشد، باید صدای ملت باشیم

قالیباف: مجلس نباید منفعل باشد، باید صدای ملت باشیم

قالیباف: مجلس نباید منفعل باشد، باید صدای ملت باشیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید نشان دهد که برای اسلام و عزت ایران قیام کرده‌‌ایم، گفت: ما باید بدانیم که مجلس در جمهوری اسلامی، نمایندگان مردم و عین مردم هستند؛ مجلس نباید منفعل باشد؛ باید صدای ملت باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین یادواره شهدای مجلس شورای اسلامی، گفت: باور ما این هست و انشاءلله خواهد ماند که هر چه در بُعد مادی و معنوی کشورمان دارد و مردم عزیز ایران اسلامی دارند، به برکت خون شهداست.
وی افزود: این مجلس بدون شک به یاد و نام شهدا است. در حقیقت مجلس ذکر است. مجلس یادآوری است، ولی همین مجلس ذکر، مجلس درس‌آموزی برای بنده و امثال بنده همسنگران خودم در مجلس شورای اسلامی هم است.

رئیس مجلس ادامه داد: ذکر و یاد شهدا برای آن است که ما در غفلت به سر نبریم، این مجلس و این نشست غفلت‌زدایی از بنده و امثال بنده است که بدانیم بر چه صندلی‌هایی نشسته‌ایم و چه کسانی وارثان این موقعیت و این صندلی‌ها بوده‌اند.

وی گفت: شهید مدرس مردی بود که به همه ما آموخت، اساس مجلس بر مبانی اسلام و مردم است.

رئیس مجلس اضافه کرد: شهید مدرس به ما مبارزه با استبداد و استعمار را آموخت. شهدای هفتم تیر به ما مبارزه با استکبارستیزی را آموختند. شهید چمران‌ها به ما اولویت‌شناسی را آموختند. عزیزی که در ۷ خرداد سال ۵۹ پا به مجلس گذاشت و در ۳۱ خرداد سال 60 در دهلاویه به شهادت رسید و هرگز این صندلی‌ها او را زمین‌گیر نکرد.

قالیباف در ادامه سخنانش با بیان اینکه مجلس باید نشان دهد که برای اسلام و عزت ایران قیام کرده‌‌ایم، گفت: ما باید بدانیم که مجلس در جمهوری اسلامی، نمایندگان مردم و عین مردم هستند؛ مجلس نباید منفعل باشد؛ باید صدای ملت باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ما باید وارثان شهدا باشیم و میراث آن‌ها را حفظ کنیم و نباید میراث‌خوار شهدا باشیم، اظهار کرد: شهدای مجلس نشان دادند که اولویت مردم، اولویت مجلس است.

در حال تکمیل…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *