وبلاگ
قالیباف: فلسفه ما در جمهوری اسلامی آن است که آگاهی بخشی کنیم

قالیباف: فلسفه ما در جمهوری اسلامی آن است که آگاهی بخشی کنیم

قالیباف: فلسفه ما در جمهوری اسلامی آن است که آگاهی بخشی کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فلسفه ما در جمهوری اسلامی آن است که آگاهی بخشی کنیم.مردم را به حقوق‌شان آشنا کنیم مردم باید بدانند که حقشان چیست و آن حقشان را مطالبه کنند.

محمد باقر قالیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش نظاره جهش تولید دانش بنیان گفت: نهاد علم را اجتماعی کنیم معتقد هستم که در بخش‌های دولتی و حاکمیتی و نهادهای عمومی غیردولتی در تجربه‌ای که دارم به این نتیجه رسیده‌ام که هوشمندسازی ، شفاف سازی، مردمی سازی خروجی آن کارآمدی است.
وی افزود: ما می‌خواهیم بگویم اگر جایی را بخواهیم متحول بکنیم و کارآمدی در آن اتفاق بیفتد و لازمه آن این سه مورد است.وقتی حرف از مردم می‌سازی می‌زنی به پایه‌های اساسی انقلاب اسلامی ما بر آن استوار است. و قدرت مادی، معنوی ، مشروعیت و مقبولیت با مردم است.
قالیباف ادامه داد: آنجا کجا اتفاق می‌افتد جایی است که فرق ما با غرب آن است که در ایران محوریت مردم هستند فلسفه ما در جمهوری اسلامی آن است که آگاهی بخشی کنیم زمانی که می‌خواهیم آگاهی بخشی کنیم چه چیزی را اولویت قرار دهید مردم را به حقوقشان آشنا کنیم مردم باید بدانند که حقشان چیست و آن حقشان را مطالبه کنند.

وی گفت: در هر کجایی که هستیم نخبگان ، مسئولین وظیفه آن است که با اولویت آگاهی بخشی به مردم در زمینه حقوقشان تلاش کنیم که این حقوق را از ما مطالبه کند.
قالیباف اظهار داشت: ما متاسفانه بعضی از مواقع می‌رویم وظیفه مردم را مشخص می‌کنیم ما اول باید به آنها بگوییم که حقتان چیست و چگونه حقوققتان را مطالبه کنید.
وی افزود: اگر مردم این را به درستی آگاه شدند که این سیستم چگونه باید دنبال کند و وظایف مردم نیز در این سیستم پیدا می‌شود و آن زمان است که مردم متوجه می‌شوند که کجا باید وظیفه‌ای را انجام دهند و کجا حقشان را مطالبه کنند و متعهد به انجام وظیفه خود نیز می‌شود. به شرطی که اول حقوقش را بشناسد و در دل آن وظیفه اش هم مشخص می‌شود.

قالیباف ادامه داد: اگر این رفت و برگشت از جامعه اتفاق افتاد یک معنی دارد و آن این است که اعتماد بین مردم و حاکمیت چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی برقرار می‌شود. ماست
وی تاکید کرد: اعتماد بزرگترین سرمایه اجتماعی ما است در جمهوری اسلامی هیچ کاری را نمی‌توانیم انجام دهیم اگر اعتماد مردم نباشد .اگر اعتماد پیدا شد چه اتفاقی خواهد افتاد خروجی اعتماد مشارکت معنی‌دار مردم است.
وی ادامه داد: مردم اگر اعتماد کنند بچه‌هایشان را هم به جبهه می‌فرستند مردم اعتماد پیدا کرده باشند سرمایه خود را به میدان می‌آورند مردم اعتماد پیدا کرده باشند تمام خلاقیت خود را به میدان می‌آورند و مشارکت معنی‌دار می‌شود.اینجاست که رشد در همه ابعاد اتفاق می‌افتد.

در حال تکمیل…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *