وبلاگ
قالیباف ابوظبی را به مقصد تهران ترک کرد

قالیباف ابوظبی را به مقصد تهران ترک کرد

قالیباف ابوظبی را به مقصد تهران ترک کرد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، با بدرقهٔ رسمی رئیس مجلس امارات، ابوظبی را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، با بدرقهٔ رسمی رئیس مجلس امارات، ابوظبی را به مقصد تهران ترک کرد.

محمد باقر قالیباف در نشست خبری پیش از عزیمت به امارات گفت که این سفر به دعوت رسمی رئیس مجلس ملی فدرال امارات متحده عربی صورت می‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی هدف از این سفر را توسعه مراودات اقتصادی و سیاسی و ارتقای روابط پارلمانی میان دو کشور مسلمان، همسایه در منطقه حساس و اقتصادی و ویژه خلیج فارس دانست.

سفر در سطح ریاست قوه جمهوری اسلامی ایران به امارات متحده عربی بعد از 16 سال صورت گرفته که در نوع خود و به ویژه در شرایط کنونی بسیار مهم و استراتژیک ارزیابی می شود.
قالیباف در این سفر با محمد بن زاید آل نهیان رئیس کشور امارات متحده عربی ، شیخ منصور بن زاید آل نهیان نایب رئیس کشور امارات و صقر غباش رئیس مجلس ملی امارات دیدار و گفت وگو کرده است.
همچنین رئیس قوه مقننه در نشستی با فعالان اقتصادی و تجار ایرانی مقیم امارات و مسئولان نهادهای ایرانی واقع در این کشور، از نزدیک در جریان دغدغه‌های آنها قرار گرفت و برای حل مشکلاتشان قول مساعدت داد.
در حاشیه این دیدار ها نایب‌رئیس کشور امارات اعلام کرد که به‌ مناسبت تشکر از حضور محمد باقر قالیباف در امارات، محکومیت 10 زندانی ایرانی در این کشور را لغو خواهد کرد. همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار محمد بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات، دو نوع داروی ایرانی به عنوان نماد پیشرفت کشورمان در عرصه علم پزشکی به وی هدیه داد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *