وبلاگ
خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی آغاز شد

خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی آغاز شد

خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی آغاز شد

خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی در دانشگاه تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته(28 مهر 1402) در سخنانی، گفت:جنگ بدر نقطه عطف در تاریخ جنگ حق و باطل است و دشمن با همه امکانات و قشون فراوان برای در هم کوبیدن جبهه حق در آن روز که از نظر عده کم بودند و امکاناتی نیز نداشتند، با گردن کلفتی آمده بودند، اما خداوند منان ایمان را بر اسلحه پیروز کرد.

وی افزود: خداوند متعال این را به عنوان درس برای همیشه به پیروان دین و هم به عنوان یک برجستگی حکایت می‌کند. خدا در بدر شما را یاری کرد، در حالی که شما کم بودید، حالا که یاری خدا شامل حال شماست تقوا پیشه کنید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: تقوا منشأ توجه به نعمت خداست و شکر نعمت‌های پروردگار عالم است. انسان‌های بی‌تقوا نعمت را نمی‌بینند و گرفتار دام شیطان هستند و همیشه ناراضی‌اند، اما افراد خودساخته و افراد خداترس هر پیروزی را از جانب خدا می‌دانند و دلگرم‌تر می‌شوند و نعمت‌های الهی را پاس می‌دارند.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: کسی که رهرو راه است، این حرکت معنوی و این سیر الی‌الله و هجرت از خود و خروج از ظلمات عالم کثرت و پیوستن به نور توحید و تخلق به اخلاق الهی بدون انعام الهی نخواهد بود. هر رهروی یک جذبه‌ای از محبوب دارد. یک نعمت ولایتی مثل مغناطیس آن را به سوی محبوب می‌کشد، لذا مسافر که سفرش به مقصد اعلی است، باید توجه داشته باشد از هیچ به بیکرانه و هستی مطلق رسیدن جز با یک نعمت که ما اسم آن را ولایت می‌گذاریم، عملی نیست.

وی ادامه داد: لذا ما در هر نمازی هم که می‌خواهیم، نماز ما سیر الی‌الله باشد. نماز ما گسستن از غرایز و پیوستن به نور و کرامت و اولیای الهی باشد. نیروی ما کمتر از آن است و مسیر طولانی‌تر و عقبه‌ها صعب‌العبورتر از آن است که کوشش، بدون هیچ کششی از محبوب بشود کارساز باشد، لذا دل بدهید به خدا و رسول خدا (ص) دامن علی علیه‌السلام و اولاد ایشان را بگیرید تا با نعمت ولایت خدا همانگونه که آن‌ها را به قله کمال به وصال یار نائل کرده است، شما را هم یاری کند.

تکمیل می‌شود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *