وبلاگ
خرید اقساطی خانه بهتر است یا خرید نقدی؟

خرید اقساطی خانه بهتر است یا خرید نقدی؟

خرید خانه به روش قسطی

اگر تصمیم به خرید ملک گرفته‌اید و حتی پول خرید نقدی خانه هم در حساب پس‌اندازتان است، آیا سراغ خرید نقدی می‌روید یا بهتر است خرید اقساطی خانه را انتخاب کنید. این مطلب سایت رده به‌تان کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

خرید یا تامین مسکن همیشه جزو دغدغه‌های اول هر کسی در دنیاست. این دغدغه در ایران با وجود تورم عجیبی که بازار مسکن و ملک در سال‌های اخیر داشته‌اند، پررنگ‌تر هم به نظر می‌رسد. تصور کنید بخش بزرگی از سرمایه اولیه خرید خانه را به هزار زحمت جور کرده‌اید اما افزایش قیمت ملک و تورم، قدرت خرید خانه را ازتان می‌گیرد. از سمت دیگر تا چند سال پیش گرفتن وام مسکن تقریبا 30درصد ارزش و قیمت یک ملک را پوشش می‌داد و شما باید 70درصد هزینه‌های باقیمانده را تامین می‌کردید. اما این روزها در بهترین حالت وام مسکن بیش از 10درصد ارزش واقعی ملک را پوشش نمی‌دهد. پس اگر قصد خرید خانه را در این روزهای پرتلاطم اقتصادی دارید، حتما گزینه خرید اقساطی خانه را بررسی کنید.

وام مسکن را فراموش نکنید

حتما این قانون مهم را درباره خرید ملک یادتان باشد؛ با همه توان مالی‌تان به خرید خانه فکر کنید. یعنی اگر قصد دارید ملک بخرید، حتما به تمام گزینه‌های مالی فکر کنید؛ اول از همه سراغ وام مسکن بروید. پس حتی اگر پول خرید نقدی خانه در اختیارتان است، بهتر است وام مسکن‌تان را بگیرید و سراغ خرید خانه‌ای چندمتر بزرگ‌تر بروید. گرفتن تسهیلات همیشه یک راهکار مناسب برای مواقعی از زندگی است که قرار است بیشتر از درآمدها و مخارج عادی ماهانه‌تان هزینه کنید. گرفتن وام ازدواج هم از همین دست است. آدم‌های زیادی شاید برای تامین مخارج یک زندگی مشترک نیازی به گرفتن تسهیلات نداشته باشند. اما تقریبا همه آدم‌ها وام ازدواج می‌گیرند تا شرایط مالی‌شان را در آن بحبوحه سروسامان بدهند.

پیش‌خرید خانه؛ یک راهکار مهم

یکی از روش‌های خانه‌دار شدن در این روزها که قیمت خانه روزانه در حال بالا رفتن است. پیش خرید خانه است. طبیعی است که بخش بزرگی از متقاضیان خرید خانه، پول کافی برای خرید نقدی یک خانه را نداشته باشند. این دسته از متقاضیان یا باید بی‌خیال خرید خانه شوند، یا با همان مبلغ پولی که در اختیار دارند، سراغ پیش خرید یک خانه بروند. مزیت بزرگ خرید اقساطی خانه در این روش، عبور از تورم است. مثلا شما 30درصد از قیمت واقعی یک خانه را همان اول پرداخت می‌کنید و 70درصد باقیمانده را طی چند سال و چند قسط پرداخت می‌کنید. مزیت بزرگ پیش خرید این است که تا چند سال آینده و زمان پرداخت آخرین قسط خانه، تورم احتمالا خانه شما را چندبرابر قیمت اولیه‌اش کرده است. در حالی که شما در زمان پرداخت اقساط قیمت خانه در زمان توافق و بستن قرارداد را می‌‌پردازید. پس اگر هنوز پولتان کفاف خرید یک خانه را نمی‌دهد، به جای انتظار و مبارزه با غول تورم، سراغ پیش خرید یک خانه بروید.

برای چند متر خانه؟

یکی دیگر از روش‌ها برای افرادی که توانایی خرید یک خانه را ندارند، خرید متری مسکن در بازار بورس است. به این صورت که اوراق سهام روی یک پروژه ساختمانی در بازار بورس فروخته می‌شود. اگر مجموع سهام‌هایی که شما خریداری می‌کنید به اندازه یک واحد کامل باشد، کلید خانه را تحویل‌تان می‌دهند. اما اگر اوراقی که خریده‌اید، به اندازه 5 یا 10 متر یا هر متراژ دیگری از ساختمان باشد، شما می‌توانید در زمان تحویل پروژه باقی سهام یک خانه کامل را از دیگر سهامداران بخرید یا به خریداری دیگر بفروشید. مزیت این روش هم این است که یا خانه‌دار می‌شوید یا ارزش پول‌تان را حفظ کرده‌اید و می‌توانید با گرفتن یک وام مسکن و کمی پس انداز سراغ خرید یک خانه دیگر بروید.

The post خرید اقساطی خانه بهتر است یا خرید نقدی؟ appeared first on رده Rade.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *