وبلاگ
بهترین صندوق های سرمایه گذاری در دی 1400

بهترین صندوق های سرمایه گذاری در دی 1400

بهترین صندوق های سرمایه‌گذاری در دی ۱۴۰۰

در این مطلب می‌خواهیم مقایسه کوچکی بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری داشته باشیم و ببینیم بهترین صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، مختط و سهامی طی یک ماه اخیر کدام صندوق‌ها بوده‌اند. در دی ۱۴۰۰، بازدهی متوسط صندوق‌های با درآمد ثابت ۱٫۳۵درصد بوده است، در حالی که میانگین بازدهی صندوق‌های مختلط و سهامی به‌ترتیب ۱٫۳-درصد و ۴٫۲-درصد بوده است. به عبارت ساده‌تر، در حال حاضر به نظر می‌رسد صندوق‌های درآمد ثابت تنها صندوق‌هایی‌اند که برای سرمایه‌گذاران جذابیت دارند و می‌توانند بازدهی مثبت ایجاد کنند.

جدول صندوق های سرمایه‌گذاری

بهترین صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در دی 1400

بازار بورس همچنان حال خوشی ندارد و چند ماه است که بسیاری از سرمایه‌گذاران حقیقی سرمایه خودشان را از این بازار خارج می‌کنند و سراغ بازارهای دیگر می‌روند که البته باید دید چه زمانی این روند به پایان می‌رسد و سرمایه‌گذاری در بورس دوباره جذابیت پیدا می‌کند. به هر ترتیب، این روند باعث شده است که صندوق‌های با درآمد ثابت، در مقایسه با صندوق‌های سرمایه‌گذاری دیگر، همچنان بهترین بازدهی را داشته باشند.

از بین صندوق‌های با درآمد ثابتی که ارزش دارایی‌های آن‌ها بیشتر از هزار میلیارد تومان است، صندوق سرمایه‌گذاری کوثر یکم بهترین بازدهی را در دی ۱۴۰۰ داشته است و توانسته در این ماه ارزش سرمایه سرمایه‌گذارانش را ۲٫۳۷درصد افزایش دهد. این صندوق از نظر بازدهی بلندمدت نیز عملکرد مناسبی دارد و توانسته در یک سال اخیر ۲۳٫۸۲درصد بازدهی داشته باشند.

همان‌طور هم که در جدول زیر می‌بینید، صندوق‌های سرمایه‌گذاری پارند پایدار سپهر، آرمان کارآفرین، اعتمادآفرین پارسیان و کاریزما در رده‌های بعدی این فهرست قرار می‌گیرند. توجه کنید که برای انتخاب بهترین صندوق‌های درآمد ثابت ماه، صندوق‌هایی را در نظر می‌گیریم که دست‌کم یک سال از فعالیت‌شان گذشته باشد.

بهترین صندوق‌های درآمد ثابت در دی ۱۴۰۰

ردیف نام صندوق بازدهی دی ۱۴۰۰ بازدهی سالانه شیوه سرمایه‌گذاری
1 کوثر یکم ٪۲٫۳۷ ٪23.82 صدور و ابطال
2 پارند پایدار سپهر ٪۲ ٪19.05 صدور و ابطال
3 آرمان کارآفرین ٪۱٫۷۴ ٪19.13 صدور و ابطال
4 اعتماد آفرین پارسیان ٪۱٫۷۳ ٪21.57 قابل‌معامله
5 کاریزما ٪۱٫۷۱ ٪20.73 صدور و ابطال

نکته: همه صندوق‌های درآمد ثابتی که در جدول زیر آورده‌ایم، کمتر از ۱۵درصد از مجموع دارایی‌هایشان را در سهام و حق تقدم سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این نکته باعث می‌شود که سود ماهانه و سالانه این صندوق‌ها به افت‌وخیزهای بورس و نوسانات قیمت سهام شرکت‌های مختلف بستگی زیادی نداشته باشد.

بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط در دی 1400

در ماهی که گذشت، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط که از نوسانات بازار سهام تأثیر می‌گیرند، حال‌وروز خوشی نداشتند و بازدهی ماهانه همه آن‌ها در محدوده منفی بود. با این حال، صندوق سرمایه‌گذاری گوهرنفیس تمدن عملکرد به‌نسبت بهتری داشت و توانست بازدهی ۰٫۷۸-درصد داشته باشد. علاوه بر گوهرنفیس تمدن، صندوق‌های میراث ماندگار پاسارگاد، مشترک کوثر، آرمان سپهر آشنا و مشترک سپهر آتی هم صندوق‌های مختلطی بودند که کمتر از بقیه صندوق‌ها منفی خوردند.

بهترین صندوق‌های مختلط در دی۱۴۰۰

ردیف نام صندوق بازدهی دی ۱۴۰۰ بازدهی سالانه شیوه سرمایه‌گذاری
1 گوهر نفیس تمدن ٪-۰٫۷۸ ٪۲٫۴۳ صدور و ابطال
2 میراث ماندگار پاسارگاد ٪-۱٫۲۳ ٪۱۰٫۱ صدور و ابطال
3 مشترک کوثر ٪-۱٫۴۸ ٪-۸٫۳۵ صدور و ابطال
4 آرمان سپهر آشنا ٪-۲٫۶۴ ٪۵٫۴۷ قابل معامله
5 مشترک سپهر آتی ٪-۱٫۴۸ ٪۱۰٫۴۷ صدور و ابطال

نکته: صندوق‌های مختلطی که در این گزارش عملکردشان را بررسی کرده‌ایم از بین صندوق‌هایی بوده‌اند که ارزش خالص دارایی‌هایشان بیشتر از ۵۰ میلیارد تومان است و حداقل یک سال هم از تأسیس آن‌ها می‌گذرد. علاوه بر این، دقت کرده‌ایم که این صندوق‌ها حداقل ۴۰درصد از دارایی‌هایشان به‌شکل سهام و حق‌تقدم باشد پس بهترین صندوق سرمایه گذاری مختلط در دی با این شرایط بوده است.

بهترین صندوق های سرمایه گذاری در آذر 1400

بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی در دی 1400

مطابق انتظار، طی یک ماه گذشته صندوق‌های سهامی هم عملکرد خوبی نداشتند و بازدهی همه آن‌ها منفی بود. در بین صندوق‌های سهامی، همان‌طور که در جدول زیر می‌بینید، صندوق‌های فیروزه موفقیت، اکسیر فارابی، امین تدبیرگران فردا، مشترک دماسنج و ثروت‌آفرین تمدن صندوق‌هایی بوده‌اند که ارزش دارایی‌های آن‌ها کمتر از صندوق‌های دیگر افت داشته است.

بهترین صندوق‌های سهامی در دی ۱۴۰۰

ردیف نام صندوق بازدهی دی۱۴۰۰ بازدهی سالانه شیوه سرمایه‌گذاری
1 فیروزه موفقیت ٪-۲٫۳ ٪۱۶٫۳۹ صدور و ابطال
2 اکسیر فارابی ٪-۳٫۴۱ ٪-۱۳٫۲۵ صدور و ابطال
3 امین تدبیرگران فردا ٪-۳٫۶ ٪-۱۵٫۰۱ قابل معامله
4 مشترک دماسنج ٪-۳٫۸۹ ٪۲٫۸۱ صدور و ابطال
5 ثروت آفرین تمدن ٪-۳٫۹۷ ٪-۷٫۸۵ قابل معامله

نکته: برای انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری سهامی دی ماه گذشته، سراغ صندوق‌هایی رفته‌ایم که ارزش دارایی‌های آن‌ها دست‌کم ۵۰ میلیارد تومان است و از تاریخ آغاز فعالیت‌شان حداقل یک سال می‌گذرد. نکته دیگر اینکه همه صندوق‌هایی که در جدول زیر آمده‌اند حداقل ۷۰درصد از دارایی‌هایشان را در سهام وحق‌تقدم سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

معرفی صندوق‌هایی که در ماه گذاشته بهترین عملکرد را داشته‌اند به این معنای تضمین این نکته نیست که در ماه‌های آینده هم این صندوق‌ها بهترین عملکرد را خواهند داشت. معرفی این صندوق‌ها صرفا می‌توانند کمک‌مان کند دید بهتری به فعالیت صندوق‌ها داشته باشیم و در انتخاب صندوق‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری، بیشتر دقت کنیم.

The post بهترین صندوق های سرمایه گذاری در دی 1400 appeared first on رده Rade.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *