وبلاگ
چگونه می‌توان موجودی کارت بانکی خود را دریافت کرد؟

چگونه می‌توان موجودی کارت بانکی خود را دریافت کرد؟

دریافت موجودی کارت بانکی

این روزها تصور بانکداری و سرویس‌های آن بدون خدمات اینترنتی سخت است؛ یعنی فاصله ما و بیشتر خدمات بانکی به اندازه چند کلیک روی گوشی موبایلمان است. از جابه‌جایی پول و پرداخت اقساط گرفته، تا دریافت موجودی کارت بانکی. اصلا بزرگ‌ترین مزیت دنیای اینترنت همین ساده‌ کردن خدمات در حوزه‌های مختلف بود. یکی از مهم‌ترین خدمات برای مشتریان بانکی هم گرفتن موجودی بانکی است. خیلی از مواقع دنبال دانستن موجودی یکی از کارت‌های بانکی خودمان هستیم. برای همین هم یاد گرفتن انواع روش‌های دریافت موجودی کارت بانکی به ما کمک می کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن و با نزدیک‌ترین ابزار ممکن وجودی حساب بانکی‌مان را بگیریم. این مطلب «رده» تمام راه‌های دریافت موجودی کارت بانکی را پیش پایمان می‌گذارد تا به سادگی و هر زمان اراده کردیم، آخرین موجودی حساب بانکی خودمان را بدانیم.

سقف برداشت روزانه از هر کارت بانکی

دریافت موجودی کارت از طریق مراجعه به شعب افتتاح حساب

این روزها مراجعه به بانک برای دریافت موجودی حساب یا گرفتن گردش حساب هیچ توجیه و معنی‌ای ندارد. وقتی تمام اپلیکیشن‌های بانکی و پرداخت، سایت‌های بانکی، تلفن بانک و دستگاه‌های خودپرداز به راحتی سرویس دریافت موجود کارت بانکی را در اختیار مردم قرار می‌دهند، دیگر رفتن به بانک و ایستادن در صف و معطلی و گرفتن وقت خودتان و مشتریان بانک و مسئول پشت باجه معنایی ندارد. اما اگر قرار است موجودی حساب بانکی خودتان را به جایی – مانند سفارتخانه- ارائه کنید، آن وقت داستان فرق می‌کند. در این صورت حتما باید به بانک بروید و پرینت موجودی کارت و حساب بانکی خودتان را به همراه مهر بانک از شعبه بگیرید. دریافت موجودی کارت بانکی از طریق مراجعه به شعب تنها برای ارائه به اداره، سازمان یا مکان خاص به کارتان می‌آید و در باقی موارد نیازی به رفتن تا شعبه بانک ندارید.

دریافت موجودی حساب از طریق مراجعه به دستگاه خودپرداز

ساده‌ترین راه برای دریافت موجودی کارت بانکی فعال کردن پیامک بانکی است. تنها کافی است در زمان افتتاح حساب از مسئول بانک بخواهید کار فعال‌سازی پیامک بانکی را روی گوشی همراه شما انجام بدهد. بعد هم در ازای هر خرید پیامکی برای شما ارسال می‌شود و باقیمانده حساب یا همان موجودی کارت بانکی برای شما نمایش داده می‌شود. اما اگر هنوز این کار را نکرده‌اید، یکی از روش‌های سنتی و البته ساده هم گرفتن موجودی حساب از خودپرداز است. کسانی که سن‌وسالی ازشان گذشته، معمولا کار با اپلیکیشن‌های بانکی و اینترنت بانک برایشان کار آسانی نیست. برای همین هم کافی است خودشان را پای یک دستگاه خودپرداز برسانند و موجودی کارت بانکی را بگیرند. این‌طوری هم نیازی به اینترنت ندارند، هم تعداد خودپردازها به قدری زیاد است که نیازی به طی کردن مسافت زیادی در خیابان ندارند و در نزدیک‌ترین خودپرداز ممکن کار بانکی‌شان را راه می‌اندازند.

دریافت موجودی کارت از طریق پایانه‌های فروشگاهی

یکی دیگر از روش‌های گرفتن موجودی کارت بانکی، استفاده از پایانه‌های فروشگاهی یا همان دستگاه‌های کارتخوان است. خیلی از کاربران بانکی با وجود روش‌های متنوع، برای گرفتن موجودی کارت، از دستگاه‌های کارتخوان استفاده می‌کنند. البته بیشتر این افراد همان صاحبان مشاغل یا دستگاه‌های کارتخوان هستند که گرفتن موجودی حساب را با دستگاه‌های کارتخوان انجام می‌دهند. البته جز این کار، گردش حساب، خرید شارژ و پرداخت قبوض هم از طریق پایانه های فروشگاهی قابل انجام است.

دریافت موجودی حساب از طریق شماره‌گیری تلفن بانک

واقعیت این است که با وجود شعر سرویس‌های مخابراتی برای تحت پوشش اینترنت قرار گرفتن تمام ایران، هنوز هم بخش‌های زیادی از کشور یا اینترنت ندارند، یا اینترنت‌شان به قدری ضعیف است که عملا کار خاصی نمی‌توان با آن کرد. بهترین جایگزین برای زمانی که اینترنت در اختیار شما نیست و قصد گرفتن موجودی کارت بانکی را دارید، استفاده از تلفن بانک است. برای اعلام موجودی حساب به صورت تلفنی باید شماره حساب یا کارت را به همراه رمز دوم و رمز تلفن بانک – که قبلا از بانک گرفته‌اید – وارد کنید تا موجودی کارت بانکی برایتان خوانده شود. هر کدام از بانک‌ها شماره تلفن بانک اختصاصی دارند که در جدول زیر قابل مشاهده است:

نام بانک تلفنبانک نام بانک تلفنبانک
پارسیان 89111 پاسارگاد 82890
تجارت 81277 دی 2726
آینده 2957 اقتصاد نوین 85292
ایران زمین 24760 سامان 6422
سرمایه 8254 شهر 87611
کشاورزی 09603 ملی 2784
صادرات 09602 رفاه کارگران 8307
سپه 64058 مسکن 64096
سینا 82487 ملت 8132

دریافت موجودی کارت از طریق شماره‌گیری کد USSD

یک راه ساده دیگر برای دریافت موجودی کارت بانکی هم کدهای USSDهستند. اگر هنوز نمی‌دانید درباره کدام‌ها کدها حرف می‌زنیم، منظورمان همان ستاره مربع‌هایی هستند که با وارد کردنشان به سیستم بانکی متصل می‌شوید و امکان گرفتن موجودی حساب یا خدماتی مثل انتقال وجه و پرداخت قبض را پیدا کنید. کافی است کد USSD هر بانک را شماره‌گیری کرده و بعد به سرویس بانکی موردنظرتان دسترسی پیدا کنید.

دریافت موجودی حساب به صورت اینترنتی از بانک افتتاح حساب

همه بانک‌ها امروزه یک بانک اینترنتی هم در بستر وب دارند که تقریبا بیشتر خدمات شعبه‌های فیزیکی را در همان سایت بانک و به صورت غیرحضوری برای مشتریانشان انجام می‌دهند. به این سرویس بانکی، اینترنت‌ بانک می‌گویند. فراموش نکنید اگر قصد استفاده از خدمات اینترنت ‌بانک را دارید، باید به بانک افتتاح‌کننده حساب بروید و درخواست فعال‌سازی آن را بدهید. بعد هم رمز اینترنت بانک را از شعبه بگیرید. پس از فعال‌سازی اینترنت ‌بانک و گرفتن رمز، کارهای بانکی به سادگی آب خوردن از طریق یک لپ تاپ و گوشی موبایل رفع و رجوع می‌شوند. یادتان باشد برای انجام کار با اینترنت بانک به شماره ۱۲ رقمی کارت بانکی، کد CCV، تاریخ انقضا و رمز دوم پویا نیاز خواهید داشت. قبل از همه این‌ها هم برای ورود به اینترنت بانک باید شناسه کاربری و رمز عبور اینترنت بانک را که قبلا از بانک گرفته‌اید، وارد کنید تا وارد پروفایل کاربری‌تان شوید.

روش های مسدود کردن کارت عابر بانک

دریافت موجودی کارت از طریق استفاده از نرم‌افزارهای هر بانک

اگر گوشی هوشمند دارید و همیشه به اینترنت متصل هستید، بهترین روش ممکن برای دریافت موجودی کارت بانکی نصب اپلیکیشن‌ بانک خودتان روی گوشی و استفاده از آن است. کافی است نسخه آندروید یا IOS اپلیکیشن بانکی موردنظرتان را نصب کنید. بعد هم با فعال کردن برنامه، همه فعالیت‌های بانکی را از طریق این برنامه انجام بدهید. فراموش نکنید برای نصب برخی از این برنامه‌های بانکی نیازی به مراجعه به بانک نیست. اما بعضی بانک‌ها هم هنوز برای راه‌اندازی برنامه از مشتری می‌خواهند یکبار به شعبه بانک بیایند تا اپلیکیشن بانکی فعال شود.‌

دریافت موجودی حساب از طریق دیگر اپلیکیشن‌های جایگزین

خیلی از برنامه‌های پرداخت یا اپلیکیشن‌های مالی هم وجود دارند که علاوه بر خدماتی مانند پرداخت قبوض، عوارض شهرداری، خلافی و بلیت هواپیما، خدمات بانکی مانند دریافت موجودی کارت بانکی یا انتقال وجه را هم برای کاربر انجام می‌دهند. آپ، تاپ، سکه و دیگر اپلیکیشن‌های پرداخت این روزها خدمات زیادی به کاربرانشان می‌دهند. پس بد نیست یکی از این برنامه‌ها را انتخاب کنید و از سرویس‌های متنوع آنها مثل دریافت موجودی حساب به صورت اینترنتی بهره ببرید.

The post چگونه می‌توان موجودی کارت بانکی خود را دریافت کرد؟ appeared first on رده Rade.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *