وبلاگ
چگونه با سند ملکی وام بانکی بگیریم؟

چگونه با سند ملکی وام بانکی بگیریم؟

وام با سند ملکی

در سال‌های اخیر گرفتن وام یکی از راهکارهای مردم برای کنار آمدن با مشکلات اقتصادی و تورم بوده است. اما گرفتن تسهیلات هم دردسرهای خاص خودش را دارد. از جور کردن چندتا ضامن رسمی که در این دوره و زمانه کار پردردسری است، تا تکمیل مدارک موردنیاز بانک. اما پیدا کردن ضامن رسمی به همراه گواهی کسر از حقوق کار خیلی سختی است. برای همین هم تمایل مردم به گرفتن وام با سند ملکی افزایش پیدا کرده است. پس اگر شما هم نیاز به دریافت وام فوری با سند خانه دارید، یا می‌خواهید بدانید کدام بانک‌ها با این سند وام می‌دهند، برای خواندن این مطلب وقت بگذارید.

جست‌وجوی وام بانک‌ها

شرایط دریافت وام بانکی با سند ملکی

یکی از دغدغه‌های بانک‌ها در زمان دادن تسهیلات و وام به مشتریان خود، تعهد آنها به بازپرداخت وام براساس اقساط ماهانه است. خیلی مواقع مشتریان بانکی اقساط را در زمان مقرر پرداخت نمی‌کنند و این تبدیل به یک چالش برای شبکه بانکی شده است. همین دلیل هم باعث شده تا بانک‌ها برای گرفتن ضمانت و وثیقه‌های لازم سختگیری‌های زیادی انجام بدهند تا خیالشان بابت پس گرفتن اصل و سود مبلغ وام آسوده باشد. از چک و سفته ضمانت بگیرید، تا ضامن‌ حقوق‌بگیر رسمی.

خیلی وقت‌ها وام‌گیرندگان نیاز فوری و ضروری به گرفتن وام دارند. وام فوری با سند خانه جزو آن وام‌هایی است که بدون مشکل و دردسرهای مرسوم گرفتن وام در اختیار متقاضیانش قرار می‌گیرد. در واقع سند ملک و خانه شما تا زمان پرداخت آخرین قسط وام به عنوان ضمانت در رهن بانک قرار می‌گیرد. پس اگر متقاضی دریافت وام با سند منزل هستید، کافی است سند خانه یا ملک را پیش بانک بگذارید و وام بگیرید. مزیت گرفتن وام فوری با سند ملکی هم این است که چون ارزش ملک معمولا بالاست، مشکلی برای گرفتن وام تا بالاترین سقف ممکن ندارید.

نحوه دریافت وام با سند منزل

هر کدام از بانک‌ها برای دریافت وام با سند ملکی شرایط جداگانه و خاصی دارند. پس یادتان باشد شرایط گرفتن وام با سند خانه در هر بانک یا بانکی دیگر متفاوت است و باید آن را رعایت کنید. البته گرفتن وام با سند کار سختی نیست. تنها کافی است با کامل کردن مدارک مورد نیاز و فرم‌های داخل شعبه طی کمتر از چند روز کاری وام خود را بگیرید. رهن گذاشتن سند ملکی، هزینه کارشناس و مخارج دیگر این کار هم بر عهده متقاضی است. مبلغ وام به طور دقیق معلوم نبوده و بستگی به نوع وام و بانک ارائه دهنده تسهیلات دارد، اما سود وام فوری با سند ملکی معمولا 18 درصد محاسبه می‌شود.

حتما یادتان باشد هر سند ملکی‌ای را که به عنوان وثیقه به بانک می‌دهید، باید مشخصات زیر را داشته باشد:

  • سندی که به بانک ارائه می‌کنید، باید شش دانگ و کامل باشد.
  • سند نباید هیچ مشکل و مانع احتمالی‌ در اداره ثبت داشته باشد.
  • سند مورد نظر نباید در رهن هیچ بانک دیگری باشد، یا وام تسویه‌نشده‌ دیگری روی آن به چشم بخورد.
  • علاوه بر این‌ها، سابقه خوب وام‌گیرنده، نداشتن چک برگشتی و اقساط معوقه و داشتن امتیاز اعتباری بالا هم اهمیت زیادی دارد.
  • کسانی که حساب فعال یا گردش حساب بالا دارند، در اولویت قرار می‌گیرند.
  • فرد متقاضی حتما باید بالای ۱۸سال سن داشته باشد.

وام با سند خانه را از کدام بانک‌ها بخواهیم؟

بانک‌های مختلفی اقدام به دادن وام با سند ملکی می‌کنند که در این مطلب رده آنها را با هم بررسی می‌کنیم.

بانک ملی

بانک ملی همان وام فوری خرید کالا را که معمولا با ضامن رسمی می‌دهد، با وثیقه سند خانه هم در اختیار متقاضیان وام فوری می‌گذارد. سقف وام با سند ملکی بانک ملی ۲۰۰ میلیون تومان برای تهران، 160میلیون تومان برای کلانشهرها و ۱۲۰میلیون تومان هم دیگر شهرهاست. تسهیلات بانک ملی مخصوص خرید کالاست و برای گرفتن وام نیاز به فاکتور خرید کالا دارید.

بانک صادرات

وام فوری با سند ملکی بانک صادرات به متقاضیان این وام تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان می‌پردازد. سود وام 18 درصد و بازپرداخت سه ساله دارد. برای گرفتن این وام هم دو راه پیش رو دارید؛ اول جور کردن دو ضامن رسمی، دوم گذاشتن سند در رهن بانک.

بانک ملت

بیشترین تسهیلات وام فوری با سند خانه را بانک ملت به وام‌گیرندگان می‌دهد. پرداخت وام 300 میلیونی که به «وام با سند ملکی» معروف شده است.

بانک رسالت

یکی از ساده‌ترین راه‌های دریافت وام با سند در بانک رسالت است. کافی است وارد اینترنت بانک رسالت شوید و تقاضای گرفتن وام را ثبت کنید. بعد از موافقت بانک هم یک وام 60 میلیونی با بازپرداخت حداکثر 5 ساله به شما می‌دهند. ضمانت این وام هم با سند ملکی خواهد بود و نیاز به وثیقه دیگری ندارید.

بانک شهر

بانک شهر برای حمایت از کسب‌وکارهای پزشکی و غیرپزشکی و اقتصادی با وثیقه قبول کردن سند ملکی تا سقف ۲میلیارد تومان به پزشکان و یک میلیارد تومان به فعالان اقتصادی دیگر وام می‌دهد. این وام برای خرید تجهیزات است و برای گرفتن آن باید پیش‌فاکتور خرید کالاهای موردنظرتان را هم به بانک ارائه کنید.

The post چگونه با سند ملکی وام بانکی بگیریم؟ appeared first on رده Rade.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *