وبلاگ
وام 50 میلیون تومانی برای زوج های نابارور

وام 50 میلیون تومانی برای زوج های نابارور

وام ناباروری

سازمان‌های بیمه‌ای و وزارت بهداشت مکلف شده‌اند تمام خدمات درمانی ناباروری را تحت پوشش بیمه‌ای قرار بدهند. اما با وجود همین پوشش بیمه‌ای هم زوجینی که به دنبال درمان ناباروری می‌روند، با هزینه‌هایی روبه‌رو می‌شوند که تحت پوشش بیمه قرار ندارد. برای جبران این هزینه‌های درمانی، طبق مصوبه وزیران، مشمولان این وام تا سقف 50 میلیون تومان وام خواهند گرفت.

بد نیست همین ابتدا بدانید در حال حاضر 4 میلیون زوج نابارور در ایران داریم که رویای فرزنددار شدن را دارند. از سوی دیگر کشور با کاهش تولد فرزند بین خانواده‌ها مواجه شده و روند زاد و ولد با کاهش 25 درصدی در ۴ سال گذشته روبه‌رو بوده است. آمارها از پیر شدن جمعیت کشور می‌گویند و برای همین دولت تسهیلاتی فراهم کرده تا با دادن وام به زوج های نابارور آنها مشکلات آنها را برای درمان و فرزندآوری رفع کند. زوجینی که لازم است از داروهای درمانی وارداتی – که تحت پوشش بیمه قرار ندارند- استفاده کنند و خانم‌هایی با حاملگی‌های پرخطر و پرهزینه که به درمان‌های IVF و ICSI نیاز دارند، می‌توانند با گرفتن این تسهیلات با خیال آسوده‌تری سراغ تکمیل مراحل درمانی‌شان بروند.

انواع وام‌های بانکی

اقساط و کارمزد وام ناباروری چقدر است؟

تسهیلات ناباروری جزو وام‌های جدیدی است که از سال 1400 به متقاضیان آن داده می‌شود. وامی که تا سقف 50 میلیون تومان پرداخت می‌شود و کارمزد آن هم 4درصد است. این تسهیلات در واقع در دسته وام‌های قرض‌الحسنه دسته‌بندی می‌شود که بانک سود زیادی از وام‌گیرنده طلب نمی‌کند. زمان بازپرداخت اقساط هم حداکثر 5ساله و طی 60قسط خواهد بود. این را هم یادتان باشد که هر زوج تنها یکبار امکان استفاده از وام ناباروری را دارند. نحوه معرفی زوجین به بانک‌ها هم از طریق کارشناسان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود.

این تسهیلات به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

در وهله اول این تسهیلات به زوجینی داده می‌شود که برای بچه‌دار شدن اقدام کرده‌اند. اما این وام به چه کسانی داده می‌شود:

  • مبتلایان بیماری سرطان
  • مبتلایان بیماری‌های صعب‌العلاج
  • مبتلایان بیماری ناباروری
  • افرادی که قصد استفاده از بسته‌های اهدای تخمک و جنین را دارند.
  • افرادی که می‌خواهند از رحم جایگزین استفاده کنند.
  • افرادی که چندبار IVF شده‌اند و نتیجه نگرفته‌اند.

شرایط دریافت وام ناباروری چیست؟

اگر مشمول گرفتن این وام هستید، باید بدانید که گرفتن وام 50 میلیونی ناباروری شرایطی هم دارد که آنها را همین‌جا برایتان فهرست کرده‌ایم:

  • شرط اول برای زوجین متقاضی وام، داشتن بیمه پایه درمانی است.
  • داشتن تابعیت ایرانی
  • زوجین باید جزو دهک اول تا پنجم درآمدی قرار داشته باشند.
  • سن خانم باید حتما کمتر از 45سال باشد.
  • زوجین باید حتما به یک مرکز درمانی مراجعه کرده و از یک پزشک متخصص زنان و نازایی معرفی‌نامه بگیرند.

هزینه درمان ناباروری چقدر است؟

هزینه‌های بالای درمان ناباروری، یکی از مهم‌ترین دغدغه زوج‌ها برای شروع درمان است. بیشتر تجهیزات و داروهایی که برای درمان ناباروری مورد استفاده قرار می‌گیرند، وارداتی هستند و همین هم باعث شده که در اوضاع آشفته دلار، قیمت این داروها و تجهیزات سر به فلک بزند.

خدمات درمانی برای زوج نابارور هم در مراکز دولتی انجام می‌شود و هم مراکز خصوصی. درمان ناباروری در ۳ سیکل صورت می‌گیرد. هزینه هر سیکل درمانی هم در مراکز دولتی حدود 8 میلیون تومان است که طی یک دوره کامل درمانی حدود 24 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

طبیعی است که در مراکز خصوصی این هزینه‌ها بیشتر می‌شود و برای هر دوره درمانی 18 میلیون تومان از زوج‌ها پول می‌گیرند و برای کامل شدن هر ۳ سیکل باید حدود 54 میلیون تومان پرداخت. برای همین هم مجلس در بودجه سال 1400 کشور، برای حمایت از زوج های نابارور بودجه‌ای را در نظر گرفت تا به شکل تسهیلات خدمات درمانی به آنها داده شود.

بر همین اساس به زوج‌هایی که مشغول گرفتن خدمات درمان ناباروری هستند، تا سقف 50 میلیون وام می‌دهند تا نگرانی‌ای بابت هزینه‌های سنگین درمان نداشته باشند و فعلا خبر اعطای وام برای زوج نابارور منتشر شده تا جزئیاتش مشخص شود.

[«رده» در تلاش است تا جزئیات بیشتری از وام زوج نابارور و نحوه ثبت‌نام و دریافت آن به دست آورد و در همین صفحه با شما به اشتراک بگذارد]

The post وام 50 میلیون تومانی برای زوج های نابارور appeared first on رده Rade.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *