وبلاگ
معرفی بهترین کیف پول بیت کوین

معرفی بهترین کیف پول بیت کوین

بهترین کیف پول بیت کوین

شما پول خود را چگونه حمل می‌کنید؟ مسلما به جای نگه داشتن آن در دست‌تان، آن را در کیف پول خود حمل کرده یا آن را در بانک نگه‌داری می‌کنید. از آن‌جا که رمزارزها هم نوعی دارایی محسوب می‌شوند، برای نگهداری از آن‌ها هم کیف پول‌هایی طراحی شده است که در اصطلاح به آن‌ها والت (Wallet) یا کیف پول ارز دیجیتال (اینجا منظورمان بیت کوین است) گفته می‌شود. این والت‌ها مثل کیف پول‌های معمولی که از جنس‌های متفاوتی مثل پارچه یا چرم ساخته می‌شوند، انواع مختلفی دارند.

رمزارزها شکل فیزیکی ندارند و نمی‌توانید آن‌ها را در کیف پول فیزیکی خود قرار دهید. والت یک ابزار کاربردی برای ذخیره کردن رمزارزهاست که با فناوری بلاکچین همگام‌سازی شده است. وقتی برای اولین بار رمزارزی مانند بیت کوین یا اتریوم را خریداری می‌کنید، به یک کیف پول که از رمزارز شما پشتیبانی می‌کند نیاز خواهید داشت. خود رمزارزها در این کیف پول ذخیره نمی‌شوند و فقط آدرس کوین‌هاست که در آن نگهداری می‌شود.

معرفی انواع کیف پول رمزارز

کیف پول بیت کوین چیست؟

کیف پول‌های رمزارز راه‌حلی دیجیتال برای ذخیره و مدیریت امن دارایی‌های بلاکچین و ارزهای دیجیتال به کاربران ارائه می‌دهند. این کیف پول‌ها به کاربران اجازه می‌دهند رمزارزها را خرج، دریافت و یا معامله کنند. در حالی که برخی از کیف پول‌ها ممکن است تنها از یک ارز دیجیتال پشتیبانی کنند، اما بسیاری از آن‌ها به کاربران اجازه می‌دهند که چندین ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، لایت‌کوین و غیره را ذخیره کنند. وجود والت‌ها باعث می‌شود تا مالک ارزهای دیجیتال و دارایی‌های بلاکچین با داشتن رمزعبورهای دقیق و رعایت سایر اقدامات امنیتی به وجوه دسترسی داشته باشد. کاربران می‌توانند کیف پول‌های مربوط به رمزارز را از طریق تلفن‌های هوشمند و رایانه مدیریت کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

کیف پول‌های ارزهای دیجیتال، دارایی‌های بلاکچین را به صورت فیزیکی ذخیره نمی‌کنند و در عوض، کلیدهای عمومی و خصوصی مربوط به رمزارزها را ذخیره می‌کنند. کلیدهای عمومی بخشی از یک کد دیجیتال هستند که تقریبا مانند شماره حساب بانکی عمل کرده و به یک بلاکچین غیرمتمرکز متصل می‌شوند. کلیدهای خصوصی نیز کد دیجیتال منحصر به فردی هستند که مانند رمز کارت بانکی عمل کرده و هر فرد باید از این کدها به خوبی مراقبت کند تا شخص دیگری به دارایی‌های او دسترسی پیدا نکند. مالکان از کلیدهای خصوصی خود برای انجام تمام تراکنش‌های مربوط به ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

می‌توان از کیف پول‌های رمزارز در کسب و کارهایی که از پرداخت‌های ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، برای ذخیره یا تبادل امن دارایی‌ها استفاده کرد. برای این منظور باید راهی برای ارتباط با بلاکچین‌های مورد استفاده فروشگاه، قابلیت ذخیره، ارسال و دریافت ارز دیجیتال و هم‌چنین استعلام موجودی کاربران تعبیه شود. علاوه بر این، باید اقدامات امنیتی لازم اجرا شود تا دسترسی به کلیدهای خصوصی فقط برای صاحبان اصلی دارایی‌ها امکان‌پذیر باشد. در ادامه شما را با انواع کیف پول‌های بیت کوین که برای موبایل و دسکتاپ طراحی شده‌اند، آشنا خواهیم کرد.

بهترین کیف پول های بیت کوین برای موبایل و دسکتاپ در سال 2022

امروزه کیف پول‌های مختلفی با ویژگی‌های منحصر به فرد در اختیار کاربران قرار دارند که ذخیره، ارسال و معامله رمزارز را به خوبی انجام می‌دهند و دسترسی ساده آن‌ها کار را برای افراد بسیار راحت‌تر کرده است. در این‌جا به تعدادی از بهترین کیف پول‌های بیت کوین در سال 2022 برای کاربران موبایل و دسکتاپ اشاره خواهیم کرد؛

کیف پول Trust Wallet (موبایل)

این کیف پولِ وابسته به صرافی بایننس به کاربران اجازه می‌دهد تا بیش از 1 میلیون ارز دیجیتال و توکن غیرقابل تعویض (NFT) را از طریق تلفن هوشمند مدیریت کنند. ساده بودن طرز استفاده از این برنامه رایگان، کار را برای دریافت، ارسال و ذخیره دارایی‌ها آسان کرده است. شما هم‌چنین با استفاده از این برنامه می‌توانید ارزهای مختلف را با هم مبادله کرده و به صورت مستقیم با برنامه‌های غیرمتمرکز ارتباط برقرار کنید. این کیف پول برای در امان ماندن از هک و سرقت دارایی کاربران خود اقدامات زیادی را در نظر گرفته است و از آن‌جا که کلیدهای خصوصی کیف پول شما در هیچ سروری ذخیره نمی‌شود، هیچ شخص دیگری به جز خود شما به آن‌ها دسترسی ندارد.

کیف پول Trezor (سخت‌افزاری)

ترزور اولین کیف پول سخت‌افزاری بیت کوین بود که امنیت کیف پول‌های سرد و راحتی کیف پول‌های گرم را در خود داشت. این والت یک دستگاه کوچک است که از طریق کابل USB به رایانه وصل می‌شود. این نوع والت، کلیدهای خصوصی بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را به صورت آفلاین ذخیره کرده و تراکنش‌های شما را امضا می‌کند. شما هنگام استفاده از کیف پول ترزور می‌توانید با کد ایمنی 12 تا 24 کلمه‌ای قابل تنظیم در دستگاه از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید که به شما کمک می‌کند تا در صورت گم کردن و یا به سرقت رفتن دستگاه، دسترسی به دارایی‌های خودتان از دست ندهید.

کیف پول Ledger (سخت‌افزاری)

کیف پول لجر قابلیت پشتیبانی از چندین رمزارز مختلف به صورت هم‌زمان را دارد. این والت سخت‌افزاری یکی از بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری دارایی‌های رمزارزی است، به این علت که تقریبا از تمامی کوین‌های معتبر بازار پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با اضافه کردن توکن‌های اتریوم به لیست توکن‌های داخل والت، تمامی این توکن‌ها را در والت خود به راحتی ذخیره کنید. کیف پول لجر مانند سایر والت‌های سخت‌افزاری در حین فرآیند نصب از شما می‌خواهد تا پین‌کدی حاوی چهار رقم برای کیف پول خود تعیین کنید. با این که این ویژگی باعث بالا رفتن امنیت دارایی‌های شما می‌شود، اما باید توجه داشته باشید که پین‌کد تعیین شده قابل بازیابی نیست و باید حداکثر تلاش خود را در حفظ و نگه‌داری آن انجام دهید. در صورت به سرقت رفتن این کیف پول، اگر شخصی بیش از ۳ بار کد شما را به اشتباه وارد کند، دستگاه برای مدت طولانی قفل می‌شود.

کیف پول ازر دیجیتال

کیف پول Exodus (دسکتاپ و موبایل)

این والت یک کیف پول گرم است که به کاربران اجازه می‌دهد تا علاوه بر ذخیره ارزهای دیجیتال، با استفاده از صرافی داخلی آن به تبدیل رمزارزها نیز بپردازند. این والت نسبتا جدید برای نگهداری رمزارزهای مختلفی از جمله بیت کوین و اتریوم طراحی شده بود که در سال 2016 وارد بازار شد و به دلیل طراحی منعطف آن به سرعت محبوبیت بالایی پیدا کرد. این کیف پول، قیمت ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای و به‌روز نشان می‌دهد و شما هم‌چنین می‌توانید پورتفولیو، تم، رنگ‌های پس‌زمینه و دیگر ویژگی‌های آن را به سلیقه خودتان شخصی‌سازی کنید.

کیف پول Mycelium (موبایل)

این مورد یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های محبوب بیت کوینی است که برای اندروید و iOS ارائه شده است. نصب این کیف پول در موبایل بسیار آسان است و شما می‌توانید کیف پول‌های سردی مانند ترزور را به آن وصل کرده و بیت کوین و دیگر ارزهای شبکه اتریوم را جابه‌جا کنید. این کیف پول قابلیت اسکن کد QR و پرداخت بیت کوین به وسیله کیف پول کاغذی را هم دارد. کیف پول مای سلیوم برای تأمین امنیت کاربران از یک پین‌کد برای باز کردن کیف پول، ارسال و به اشتراک‌گذاری کلیدهای خصوصی استفاده می‌کند.

کیف پول Blue Wallet (موبایل)

این کیف پول تنها از رمزارز بیت کوین پشتیبانی می‌کند. این کیف پول قابلیت تراکنش‌های درون زنجیره‌ای و شبکه لایتنینگ (Lightning Network) را دارد که به زبان ساده از تراکنش‌های سریع و بدون کارمزد بیت کوینی پشتیبانی می‌کند. این والت که برای اندروید و iOS طراحی شده است، در قسمت تنظیمات قادر به بکاپ‌گیری از کلیدهای خصوصی است و از بیش از 20 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند.

کیف پول Electrum (دسکتاپ و موبایل)

این کیف پول مانند Blue Wallet مخصوص بیت کوین است و برای دیگر ارزهای دیجیتال کاربرد ندارد. قدمت بیش از ده ساله این کیف پول باعث شده است تا یکی از مورد اعتمادترین گزینه‌ها برای استفاده کاربران باشد. کیف پول الکتروم محیطی بسیار ساده برای ارسال و دریافت بیت کوین در اختیار شما قرار می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این والت می‌توان به این موارد اشاره کرد که الکتروم نیازی به دانلود کل بلاکچین بیت کوین ندارد و اطلاعات مورد نیازش را هنگام استفاده از سرور دریافت می‌کند و هم‌چنین کلید خصوصی شما را به جای سرور آنلاین بر روی حافظه گوشی یا رایانه شما ذخیره می‌کند. در این کیف پول، زمان و هزینه کارمزد تراکنش‌ها قابل کنترل هستند. هم‌چنین قابلیت چند امضایی بودن آن به امنیت بیشتر الکتروم کمک می‌کند و به همین خاطر شرکت‌ها هم می‌توانند به راحتی از آن بهره ببرند.

کیف پول Wasabi (دسکتاپ)

واسابی کیف پول متن باز ویژه بیت کوین است که متمرکز بر حریم خصوصی است. این کیف پول به صورت نرم‌افزاری روی رایانه شما اجرا می‌شود و به شما در مدیریت دارایی‌های بیت کوینی کمک می‌کند. علی‌رغم ساختار درونی بسیار پیچیده واسابی، استفاده از آن بسیار برای کاربران راحت است و شما می‌توانید مجموعه جدیدی از کلیدهای خصوصی را در آن ایجاد کنید. ویژگی کوین جوین در واسابی به شما کمک می‌کند تا با مخفی کردن تاریخ معاملات از حریم خصوصی بیشتری برخوردار باشید.

کیف پول Bitcoin Wallet (موبایل)

این کیف پول کنترل کامل روی بیت کوین‌ها را برای شما فراهم می‌کند و هیچ شخص ثالثی نمی‌تواند موجودی شما را فریز کرده و به هدر دهد. اما باید این نکته را در ذهن داشته باشید که عملیات بکاپ‌گیری خودکار نیست و خود شما مسئول امنیت و تهیه نسخه پشتیبان از دارایی‌های خود هستید. این کیف پول به دلیل متن باز بودن برنامه از شفافیت کاملی برخوردار است. به این معنی که هر توسعه‌دهنده‌ای در هر جای دنیا می‌تواند کد آن را بررسی کرده و اطمینان حاصل کند که این نرم‌افزار اسرار خاصی را از کاربران خود پنهان نمی‌کند. این والت با به گردش درآوردن آدرس‌ها و پیشنهاد آدرس بیت کوینی جدید در هر بار پرداخت وجه از جاسوسی شخص ثالث روی پرداخت‌های شما جلوگیری می‌کند.

کیف پول blockchain.com (تحت وب)

این والت که قبلا با آدرس blockchain.info شناخته می‌شد، یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است که علاوه بر بیت کوین از رمزارزهای دیگری مانند اتریوم، بیت کوین کش و استلار هم پشتیبانی می‌کند. این کیف پول در برند خود از کلمه بلاکچین استفاده کرده است و فقط یک کیف پول برای ارزهای دیجیتال است که نباید با فناوری بلاکچین اشتباه گرفته شود. این والت محیط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و دسترسی به این کیف پول تحت وب از طریق تمامی دستگاه‌ها (دسکتاپ یا موبایل) با یک مرورگر اینترنتی امکان‌پذیر است. این والت کلیدهای خصوصی شما را روی سرورهای اینترنتی ذخیره می‌کند که این موضوع برای کاربران سوال‌برانگیز است. البته باید گفت که تمامی کلمات عبور شما کاملا رمزگذاری شده هستند و این شرکت هیچ دسترسی خاصی به دارایی‌های شما ندارد.

بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان

در وضعیت کنونی که کشور ایران با تحریم‌ها و محدودیت‌های زیادی مواجه است، تعداد زیادی از کیف پول‌های بیت کوین یا به طور کلی سرویس در اختیار مردم ایران قرار نمی‌دهند و یا دسترسی به تعداد زیادی از ویژگی‌های خاص و مفید آن‌ها برای کاربران ایرانی بسته شده است. با این وجود کیف پول‌هایی مانند تراست والت و الکتروم سختگیری کمتری به نسبت دیگر والت‌ها دارند و بین علاقه‌مندان به بازار بیت کوین در ایران محبوب هستند. نکته اصلی اینجاست که برای استفاده راحت از تعداد زیادی از کیف پول‌هایی که معرفی کردیم، تنها کافی است که از آدرس IP غیرایرانی استفاده کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

اگر بخواهیم کیف پول‌های مناسب برای مردم ایران را دسته‌بندی کنیم، می‌توان گفت که کیف پول کاغذی از آدرس bitaddress کیف پول‌های نرم‌افزاری تراست والت، الکتروم، اکسودوس و کیف پول‌های سخت‌افزاری ترزور و لجر از بهترین گزینه‌ها برای نگهداری ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند.

جمع‌بندی

از آن‌جا که مدیریت دارایی‌های رمزارزی هنگام سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کاملا در کنترل شماست، باید کیف‌ پول‌های امن و شناخته شده‌ای را برای نگهداری رمزارزهای خود انتخاب کنید. به همین دلیل در این مطلب سعی کردیم تا ابتدا مفهوم کیف پول ارز دیجیتال را به شما توضیح دهیم و بعد از آن تعدادی از بهترین و امن‌ترین کیف پول‌های بیت کوین برای موبایل و دسکتاپ را معرفی کردیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید تجربه خوب و ایمنی در معاملات رمزارزها داشته باشید. شما تا به حال از چه کیف پول‌هایی استفاده کرده‌اید؟

منابع این نوشته در «رده» موجود است

The post معرفی بهترین کیف پول بیت کوین appeared first on رده Rade.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *