بررسی HPE ProLiant DL345 Gen10 Plus: تقریباً عالی

بررسی HPE ProLiant DL345 Gen10 Plus: تقریباً عالی

یک انتخاب مقرون به صرفه برای وظایف مجازی سازی و بارهای کاری متمرکز بر ذخیره سازی

سرور HPE ProLiant DL345

ارزش خوب
انتخاب بزرگ CPU های AMD EPYC
گزینه های ذخیره سازی همه کاره
پتانسیل انبساط بالا
ویژگی های گسترده مدیریت از راه دور

256 گیگابایت LRDIMMS بسیار گران هستند

خانواده سرورهای رک AMD HPE همیشه تمرکز دقیقی بر حجم کاری فشرده، محاسبات با کارایی بالا (HPC) و وظایف مجازی خرید سرور اچ پی سازی داشته است و ProLiant DL345 Gen10 Plus نیز از این قاعده مستثنی نیست. طراحی تک سوکت هزینه ها را پایین نگه می دارد، اما با حداکثر 64 هسته و ظرفیت حافظه بزرگ 4 ترابایت، می تواند هزینه کم برای هر ماشین مجازی (VM) را به مشاغل ارائه دهد.

HPE GreenLake را با هشت سرویس ابری در کنار پلت فرم ابر خصوصی ارتقا می دهد
بررسی HPE ProLiant DL180 Gen10: یک شگفتی مبتنی بر ذخیره سازی
بررسی Qnap TS-i410X: ذخیره‌سازی شبکه کاملاً جامد

قیمت‌ها از 3047 پوند شروع می‌شود که یک CPU 16 هسته‌ای 3 گیگاهرتزی AMD EPYC 7313P Gen3، 32 گیگابایت حافظه DDR4، یک قفس درایو جلو 8 محفظه SFF که توسط کنترل‌کننده Smart Array P408i-a SR مدیریت می‌شود (بدون فضای ذخیره‌سازی) و یک واحد پریز برق 500 وات گرم. HPE انتخاب خوبی از CPU ها را ارائه می دهد که سرور در حال حاضر از 19 مدل EPYC Gen3 تا 7763 و 7713P 64 هسته ای پشتیبانی می کند.

کسب‌وکارهایی که می‌خواهند ظرفیت ذخیره‌سازی زیادی داشته باشند، چیزهای زیادی در اینجا پیدا خواهند کرد. DL345 Gen10 Plus طیف قابل توجهی از گزینه های ذخیره سازی را ارائه می دهد زیرا می تواند تا 26 هارد SFF/SSD، 12 هارد LFF یا حتی 24 هارد SSD PCI-E Gen4 NVMe را مدیریت کند . کارت های کنترل کننده Tri-Mode HPE نیز برای این سرور در دسترس هستند و SSD های U.2 و U.3 NVMe را به همراه پشتیبانی از دستگاه های ذخیره سازی استاندارد SATA/SAS وارد بازی می کنند.
بررسی HPE ProLiant DL345 Gen10 Plus: تصمیمات ذخیره سازی

هنگام انتخاب پیکربندی ذخیره سازی وقت خود را صرف کنید زیرا گزینه های زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد. سیستم های پایه با جعبه محرک جلو 4-LFF یا 8-SFF شروع می شوند و ظرفیت را افزایش می دهند. شما فقط جعبه های بیشتری را به همراه بک پلن های مناسب و کنترلرهای RAID برای مدیریت آنها اضافه کنید.
خبرنامه IT Pro را دریافت کنید
دریافت خبرنامه روزانه رایگان از IT Pro، ارائه آخرین اخبار، بررسی ها، بینش ها و مطالعات موردی

برای درایوهای SFF، پیکربندی جعبه محفظه درایو استاندارد 8+8+8 HPE به شما فضایی برای 24 درایو در جلو می‌دهد که با یک قفس دو طرفه که در وسط در عقب قرار می‌گیرد، می‌توان آن را به 26 درایو رساند. همه مدل‌های سرور دارای یک کنترلر آرایه هوشمند SR100i هستند که آرایه‌های RAID مدیریت شده با نرم‌افزار را فقط برای سیستم‌های سرور ویندوز ارائه می‌کند و می‌تواند هشت درایو SATA یا دو SSD NVMe را مدیریت کند.

نام مدل آداپتورهای RAID HPE هر کدام به شما می گوید که آنها چه کاری می توانند انجام دهند. -a SR در سیستم ما یک کارت ضروری (بدون کش) سری 200 است که از هشت خط SAS با پورت های داخلی پشتیبانی می کند، “a” به این معنی است که این یک کنترل کننده ماژولار است که به اسلات PCI-E نیاز ندارد و یک کارت برخلاف سری MR مجهز به .

می خواهید اگر SSD های NVMe ، باید بین درایوهای U.2 یا U.3 یکی را انتخاب کنید زیرا میکس آنها پشتیبانی نمی شود و باید جعبه درایو صحیح را نیز انتخاب کنید. چهار کارت -با مدل‌های MR416i و MR216i به‌عنوان کارت‌های ماژولار یا آداپتورهای PCI-E ارائه می‌شوند که همگی از ترکیبی از دستگاه‌های 4، SAS3 و SATA پشتیبانی می‌کنند.
بررسی HPE ProLiant DL345 Gen10 Plus: طراحی و گسترش

با برداشتن درب، یک فضای داخلی به طرز چشمگیری با دسترسی آسان به تمام اجزای کلیدی نمایان می شود. سوکت واحد خرید سرور hp در مرکز مادربرد قرار دارد و از هر طرف توسط هشت اسلات DIMM که تا 1 ترابایت را با استفاده از RDIMM یا 4 ترابایت با LRDIMM های 256 گیگابایتی بسیار گران قیمت پشتیبانی می کند، احاطه شده است.

خنک کننده توسط بانکی متشکل از شش فن هات پلاگ با سرورهای با مشخصات پایین تر که به مدل های استاندارد نیاز دارند، انجام می شود. به سراغ 24 جایگاه SFF بروید و به مدل های عملکردی نیاز خواهید داشت. پردازنده‌های 180 واتی TDP EPYC به فن‌هایی با کارایی بالا نیاز دارند و اگر پردازنده 280 واتی TDP 64 هسته‌ای EPYC 7763 را انتخاب می‌کنید – باید حداکثر فن‌های کارایی را مشخص کنید.

یک اسلات OCP 3.0 در زیر قفس رایزر اولیه PCI-E ارائه شده است و طیف خوبی از کارت های میزانسن از جمله چهار گیگابیتی، دو 10 گیگابایتی و دوگانه 10/25 گیگابیتی را ارائه می دهد. فضای زیادی برای گسترش بیشتر وجود دارد زیرا رایزرهای اولیه و ثانویه هر دو دارای دو اسلات PCI-E Gen4 x 16 هستند.

همراه با دو پریز برق پلاتینیوم 800 واتی در سیستم ما، نسخه‌های تیتانیوم 800 وات به علاوه 500 وات و 1600 وات پلاتینیوم را ارائه می‌کند. همه آنها از همان طراحی Flex Slot استفاده می کنند، بنابراین در صورت لزوم می توان به راحتی آنها را با ماژول های قدرتمندتر تعویض کرد.
بررسی HPE ProLiant DL345 Gen10 Plus: مدیریت

اگر فکر می‌کردید گزینه‌های ذخیره‌سازی گسترده هستند، منتظر بمانید تا به مدیریت سرور برسید، زیرا HPE مجموعه‌ای از ابزارها، ابزارهای کمکی و پلتفرم‌های ابری را ارائه می‌دهد. اول از همه، کنترلر iLO5 تعبیه شده سرور است که یک کنسول وب مملو از اطلاعات وضعیت تمام اجزای حیاتی سرور را ارائه می دهد. همه سرورهای ProLiant دارای مجوز استاندارد با یک نسخه پیشرفته اختیاری هستند که ویژگی‌های اضافی مانند اندازه‌گیری برق و دما، کنترل از راه دور سیستم عامل کامل و خدمات رسانه مجازی را ممکن می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *