وبلاگ
بخشودگی جرایم بانکی در سال 1401

بخشودگی جرایم بانکی در سال 1401

بخشودگی جرایم بانکی

وزیر اقتصاد خبر از بخشیده شدن جریمه معوقات بانکی خبر داد؛ این بخشودگی با دستورالعمل بانک مرکزی به شبکه بانکی از اول اسفند قابل اجرا خواهد بود.

بخشنامه بخشودگی جرایم بانکی در سال 1401

اگر شما هم وام و تسهیلات از بانک گرفته‌اید و در پرداخت اقساط دچار مشکل شده‌اید و خدای نکرده بانک هم جریمه‌تان کرده، نگران نباشید. طبق دستور وزارت اقتصاد به بانک مرکزی، اگر بدهی بانکی داشته‌اید و بانک هم جریمه‌تان کرده، تا 31 خرداد ماه سال آینده – یعنی 1402- زمان دارید تا با پرداخت بدهی بانکی از شرایط بخشودگی جرایم بانکی در سال 1401 استفاده کنید.

شرایط بخشودگی جرایم بانکی

  • در صورتی که بدهکار کل مبلغ بدهی را به شکل نقدی تسویه کند، بانک مکلف است جریمه تاخیر را به صورت کامل ببخشد.
  • اگر بدهکاری تنها چند قسط دچار تاخیر شده باشد، باید تسویه اقساط را تا زمان حال انجام دهد و باقی اقساط در زمان تعیین شده تسویه خواهند شد.
  • اگر بدهی فردی آن‌قدر سنگین است که توان مالی تسویه کامل را ندارد، مشروط به پرداخت 50 درصد بدهی مشمول بخشودگی قرار خواهد گرفت.

بدهکاران کدام بانک‌ها مشمول بخشیدگی قرار می‌گیرند؟

بانک‌های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، صادرات، ملت، تجارت، رفاه، صنعت و معدن، توسعه صادرات، توسعه تعاون، پست بانک و قرض‌الحسنه مهر ایران مشمول توافقنامه بین بانک مرکزی و شبکه بانکی هستند. یعنی اگر از هر کدام از این بانک‌ها تسهیلات گرفته‌اید و در بازپرداخت دچار مشکل شده‌اید، بهترین زمان برای پرداخت بدون جریمه اقساط است.

مراحل کامل دریافت دسته چک

مهلت بخشودگی جرایم بانکی تا چه زمانی است؟

طبق گفته وزیر اقتصاد تمام بدهکاران بانکی تا اول اسفند به بانک رفته و آمادگی خود را برای پرداخت معوقات بانکی اعلام کنند، مشمول بخشودگی خواهند بود. این قانون مشمول بدهکارانی خواهد بود که بدهی آنها تا تاریخ 30 دی امسال غیرجاری شده باشد و تمام بدهی خود را تا تاریخ 31 خرداد 1402 به بانک پرداخت کنند. بنابراین اگر شما هم مشمول این قانون می‌شوید تا مهلت آن به پایان نرسیده نامه درخواست بخشودگی جرایم بانکی خود را آماده کنید تا هرچه زودتر قادر باشید بدهی خود را پرداخت کرده و اعتبار بانکی خود را نجات دهید.

نکته مهم: ابربدهکاران بانکی به این دلیل که توانایی پرداخت اقساط و وام را داشته‌اند، مشمول بخشودگی نیستند و باید جریمه دیرکرد خود را تمام و کمال پرداخت کنند.

The post بخشودگی جرایم بانکی در سال 1401 appeared first on رده Rade.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *