تلفن اینترنتی و مرکز تلفن ابری – VOIP

امروزه رفته رفته تمامی شرکت‌ها درحال پیش گرفتن روش مشتری‌مداری در بازاریابی شان هستند و اهمیت مشتری و ارتباط با وی، از مهم‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه مدیران کسب و کارها می‌شود. اگر کارشناس یا مسئول بازاریابی باشید، شاید قبول کنید که بخشی از اطلاعات مهمی که در جذب بالای مشتریان نقش اساسی دارند، خارج از حیطه بازاریابی هستند و در متون آموزشی این رشته نیستند. برای مثال، بسیاری از مدیران با اینکه کارشناس بازاریابی می‌باشند، اما تا به حال درباره نقش اساسی تلفن‌های اینترنتی در بازاریابی و ارتباط با مشتریان مطالعه نکرده‌اند؛ پس رشته‌های اغلب فنی وجود دارند که شما با کسب اطلاعات درباره آن‌ها، می‌توانید مسیر تحول بازاریابی را برای شرکت یا سازمان خود طراحی کنید.

مشتریان از دست رفته

اصلی‌ترین مشکلاتی که تلفن‌های آنالوگ قدیمی در بر دارند، عدم امکان مدیریت ترافیک تماس‌ها می‌باشد؛ همچنین شما قادر نیستید که کانال‌های ورودی و خروجی را به خوبی کنترل کنید تا بتوانید مشتریان را به اپراتورهای آزاد هدایت کنید.

زمانی که یک فرد با شرکت شما تماس می‌گیرد، انتظارات فراوانی از دارد. در صورتی که هر یک از آن‌ها اجابت نشود، وی مجاب خواهد شد که تلفن را قطع کند. این درحالی است که هنوز بزرگ‌ترین شرکت‌ها که بیشترین بودجه‌های بازاریابی را دارند، مشتریان خود را خصوصا اگر مشتریان قدیمی باشند، در صف انتظار نگه می‌دارند که معمولا در آخر منجر به از دست رفتن آن‌ها خواهد شد.

تلفن اینترنتی این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید هر روز گزارش‌های مشتریان و تماس‌های از دست رفته را دریافت کنید و بعدا با آن‌ها از طریق یک اپراتور جداگانه تماس بگیرید.

همچنین تلفن اینترنتی این امکان را به شما می‌دهد که یک استراتژی مناسب برای مرکز تلفن خود طراحی کنید تا هیچ کدام از مشتریان در صف انتظار زمان زیادی را سپری نکنند و در صورت پر بودن اپراتور مربوطه، به اپراتورهای آزاد وصل شوند. برخی از شرکت‌ها برای افزایش صمیمیت، در صورتی که اپراتور موردنظر مشغول باشد، سیستم را بگونه‌ای طراحی می‌کنند که بطور خودکار شماره همراه اپراتور موردنظر را برای فرد ارسال کند. تیم‌های بازاریابی کاملا از اهمیت برقراری ارتباط صمیمی از طریق شماره تلفن‌های شخصی آگاه هستند.

نظارت بیشتر

نظارت بخش مهم و اساسی تیم بازاریابی شما می‌باشد. اگر شما از نحوه رفتار کارشناسان پشتیبانی با مشتریان و همچنین مشکلات و شکایاتی که بوجود می‌آید آگاه نباشید، نه تنها مشتریان خود را از دست می‌دهید، بلکه جلوی تکرار آن مشکل را توسط اپراتور موردنظر نمی‌گیرید. یک مشکل نباید برای بار دوم تکرار شود.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ که اهمیت زیادی برای بازاریابی قائل هستند، یک تیم مخصوص را برای نظارت بر فعالیت پشتیبان‌ها و اپراتورها ایجاد می‌کنند. مطمئنا تاکنون شاهد نظرسنجی‌هایی که بعد از اتمام تماس شما با پشتیبان‌ها اجرا می‌شوند هستید که نمونه‌ای برای پاداش‌دهی و نظارت بر عملکرد پشتیبان می‌باشد.

تلفن‌های آنالوگ معمولا این امکان را به هیچ وجه به شما نمی‌دهند،َ زیرا قابلیت ضبط مکالمات را نداشته و قادر نیستند که از یک فضای ذخیره‌سازی جداگانه برای ضبط تماس استفاده کنند؛ در نتیجه تیم بازاریابی از نظارت باز می‌ماند. از این جهت استفاده از تلفن‌های اینترنتی برای شرکتی که خود را مشتری‌مدار می‌دارد لازم و اساسی است. تلفن‌های اینترنتی به شما امکان ضبط مکالمات را می‌دهند.

محدودیت‌های جغرافیایی

مشکلات مربوط به محدودیت‌های جغرافیایی به دو مورد تقسیم می‌شوند:

1) تغییر مکان شرکت

2) توسعه شعب شرکت

تغییر مکان شرکت: مرکز تلفن ابری در سیستم تلفن‌های آنالوگ، به دلیل وابسته بودن تلفن به سیم‌کشی مخابرات و همچنین ساخته شدن شماره تلفن‌ها از روی آدرس و سیم‌کشی مکان‌ها، زمانی که شرکت به آدرسی جدید منتقل می‌شد، تیم بازاریابی کلیه ارتباطات خود را که از طریق تلفن با مشتریان صورت می‌گرفت از دست می‌داد؛ زیرا در صورت تغییر آدرس، امکان استفاده از شماره تلفن قبلی وجود نداشته و همچنین شرکت ملزم است که خطوط جدید خریداری کند. اما در تلفن‌های اینترنتی به دلیل مبتنی بودن بر سرورهایی که از تمام نقاط دنیا قابل دسترسی هستند، شما به هرکجا که نقل مکان کنید، شماره ثابتی را خواهید داشت که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ در اینصورت تیم بازاریابی برای هزینه‌های تبلیغاتی که انجام داده است متحمل ضرر نخواهد شد.

توسعه شعب شرکت: در صورتی که یک شرکت اقدام به گسترش و توسعه خود کند و به تاسیس شعب جدید بپردازد، مشتریان پل ارتباطی خاصی با بخش‌های جدید که شماره تلفن‌های جدیدی دارا هستند نخواهند داشت و باید آن را از بخشهای دیگر، شاید کارشناسان یک شعبه که می‌شناسند دریافت کنند. تلفن اینترنتی این امکان را به شما می‌دهد که با توجه به پیش‌شماره مشتری که نشان دهنده استان و شهر وی می‌باشد، او را به مرکز تلفن نزدیک‌ترین شعبه وصل کنید. در اینصورت، شعبه مرکزی ترافیک کمتری را متحمل می‌شود.

 

استفاده از خدمات تلفن اینترنتی سایت الو 021

حال که اطلاعات ارزشمند و جالبی درباره کارکرد تلفن‌های اینترنتی در بازاریابی کسب کردیم، باید بدانیم که تمامی این امکانات درصورتی که توسط شرکت‌های با تجربه و افراد متخصص ارائه نگردند، نمی‌توانند بهترین بهره‌وری را برای شما ایجاد نمایند.

شما قادر هستید با استفاده از خدمات سایت الو 021، cloud pbx نه تنها کمترین هزینه ماهانه را داشته باشید، بلکه از باکیفیت‌ترین خدمات و مشاوره افراد متخصص بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *